Laporta anuncia que dimitirà i convocarà les eleccions el 9 de febrer
Els comicis a la presidència del FC Barcelona se celebraran el 15 de març

Joan Laporta en una imatge d'arxiu / EP
EFE
El president del FC Barcelona, Joan Laporta, ha confirmat aquest dimarts que les eleccions a la presidència del club es convocaran oficialment dilluns 9 de febrer i que l'actual junta directiva dimitirà aquest mateix dia per presentar-se a la reelecció. Els comicis a la presidència del Barcelona se celebraran diumenge que ve 15 de març, la primera data hàbil del calendari segons els estatuts de l'entitat.
En declaracions als mitjans de comunicació del club, Laporta ha explicat que a la junta que se celebrarà dilluns vinent, una part dels membres dimitiran per presentar-se a la reelecció i una altra part assumirà provisionalment la gestió de l'entitat, tot i que no ha revelat quins exerciran aquesta funció.
"Em sento il·lusionat, amb forces que sigui un procés electoral modèlic. Espero que hi hagi una gran participació, que els candidats exposem les nostres propostes. Cadascú tindrà la seva manera de fer-ho, però que sigui dins de la normalitat i de la cordialitat que hi ha d'haver entre 'culers'. Desitjo que hi hagi una alta participació", ha declarat el president del Barcelona.
Laporta ha assegurat que "els que segueixin al club vetllaran pel procés electoral" i ha expressat el seu desig que "el dia de la votació sigui una festa del barcelonisme".
La votació se celebrarà coincidint amb el cap de setmana en què el primer equip de futbol rep la visita del Sevilla, en el partit de la jornada 28 de LaLiga EA Sports, del qual encara es desconeix la data i l'hora.
Als seus 63 anys, l'advocat barceloní aspira a repetir la victòria que va aconseguir l'any 2021 amb un 54,28 % dels vots. Abans, ja va governar l'entitat entre els anys 2003 i 2010, mentre que el 2015 va perdre els comicis que va guanyar Josep Maria Bartomeu.
A més de Laporta, ja han mostrat la seva intenció de presentar-se a les eleccions Víctor Font, líder del grup 'Nosaltres' i que a les eleccions de l'any 2021 va aconseguir prop d'un 30 % de suports, l'exdirectiu Xavier Vilajoana, que no va superar el tall mínim de signatures en els últims comicis, i el financer Marc Ciria, que recentment va presentar la plataforma 'Moviment 42'. Joan Camprubí, líder del grup de socis 'Som un Clam', encara no ha anunciat si liderarà una precandidatura, però s'ha manifestat a favor de la creació d'una alternativa unitària contra Laporta.
- Càrregues al ple de Santpedor i un exregidor detingut: l'entrada d'Aliança Catalana al consistori provoca una tensa mobilització de rebuig
- Roben una caixa forta de 300 quilos a l’hotel de la Vall de Núria però l'abandonen estimbada en un marge d'accés difícil
- Els Mossos investiguen la mort del propietari de Mango “de forma encapsulada” per evitar filtracions
- Agredeixen Pascal Kaiser, l'àrbitre que va demanar matrimoni al seu nòvio durant un partit de la Bundesliga
- L'exregidor detingut a Santpedor queda en llibertat amb càrrecs de desobediència greu
- Catalunya suspèn l’activitat educativa, universitària, esportiva i sanitària no urgent aquest dijous per l'alerta màxima per vent
- Josep Ma. Màrquez, bomber voluntari: 'La gent veu tots els Bombers igual, però si jo em faig mal, no tindré dret a baixa
- Salut multa amb 6.000 euros un hospital de Barcelona per una cesària evitable «un divendres a la tarda»