Entrevista | Marc Bernal Migcampista berguedà del Barça
“Vull començar fort la temporada ara que estic recuperat del tot”
El jove futbolista és un dels tres veïns de Berga que en aquest 2026 han format l'anomenat "Triplet berguedà" al FC Barcelona juntament amb Xavier Barniol i Xavier Gozàlez-Costa

El migcampista berguedà del Barça Marc Bernal / Oscar Bayona

Amb el dorsal 22 a l’esquena espera que “ara que estic recuperat del tot, vull començar fort, intentant jugar els màxims minuts possibles i aconseguir títols, el que tots somniem”. Ben integrat al vestuari, “la veritat és que al grup som com una família. Al final ho fa tot més fàcil durant el dia a dia i també es veu reflectit al camp”.
Començada la seva tercera temporada amb la primera plantilla, pensa que “mai acabes d’assimilar-ho perquè és molt difícil; quan et veus al Barça B et veus una mica a prop, però era com un somni”.
El seu record del primer gol amb el Barça va ser “un moment d’eufòria perquè era després de la lesió i a més a més hi havia per primera vegada els meus avis a l’estadi, va ser molt especial”. Ara que ha tornat com a tècnic assistent al filial, a la pregunta de si es considera una versió moderna de Sergio Busquets creu “que és molt difícil igualar el seu nivell, és una llegenda al món del futbol”.
Parlant de Messi i Lewandowski, valora el fet de seguir jugant vint anys més com ells i exclama: “Uff! No t’ho sabria dir, però veig difícil aguantar vint anys més. Ells són un exemple per tot l’aconseguit i segueixen aconseguint amb l’edat que tenen”.
Parlant de Cubarsí (és un dels que ha pujat a Berga sovint) i la fusteria familiar a l’Estanyol com a opció més enllà del futbol, ell diu que “mai m’ho he parat a pensar el que seria si no fos futbolista”. Des dels quatre anys tots els que el veien jugar ho tenien clar.
Subscriu-te per seguir llegint
- José Abellán, cardiòleg: 'En realitat no són 10.000 passos al dia, són molts menys i importa molt com els donis
- Sílvia Cubo Pons, la candidata d'Aliança Catalana: 'Estic preparada per assumir la responsabilitat de ser la primera batllessa de Manresa
- L'alcaldessa de Solsona acomiada amb emoció a Miquel Pérez, hereu de les comarques lleidatanes: 'La seva manera de fer l'ha convertit en un referent
- M'han punxat, m'han punxat!', el crit de Carles Vilajosana després de patir la ganivetada mortal a Manresa
- De buscar mallots de llana a convertir-se en la roba oficial de la Portal Attack: neix a Casserres un projecte que uneix tèxtil i ciclisme
- Els joves acusats de ser els autors de l'homicidi de Manresa, una vida enfrontada a l'educació i la societat
- Manuel, ensinistrador caní: «Si el teu gos fa això quan arribes a casa, t’està intentant dir alguna cosa»
- Sílvia Cubo Pons serà la candidata a Manresa d'Aliança Catalana a les municipals del 2027