En tant que comarca vinculada econòmicament al turisme de muntanya i la neu, totes les empreses de la Cerdanya, per allu-nyades que semblin del sector de l'esquí, reben ni que sigui indirectament beneficis de la gran indústria dels esports d'hivern. Aquest és el plantejament de la patronal Empresariat Cerdanya, la qual remarca que també les empreses d'altres sectors veuen condicionada la seva activitat i facturació anual a una demografia cerdana marcada per les més de 13.000 segones residències que hi ha a la vall. El president d'Empresariat Cerdanya, Francesc Armengol, ha argumentat que «totes les empreses de la nostra patronal estan relacionades amb l'esquí, tant les de cuina pirinenca com les d'allotjaments i càmpings o comerç de Puigcerdà i les d'activitats d'aventura. A la llarga totes les empreses estan relacionades amb la neu». Armengol ha remarcat la importància de vendre les estacions de la Molina i Masella com un únic domini esquiable perquè «aporta un valor afegit que ens fa molt competitius respecte a les pistes de França i Andorra».