Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) està portant a terme una revisió exhaustiva de tota la línia més enllà del control rutinari dels tècnics per concretar en quin estat es troba la infraestructura. Tot i assegurar que estan fent inspeccions en profunditat, no han detallat en què consisteixen. Els alcaldes reclamen, precisament, més estudis per determinar si la via està en bones condicions i fer les actuacions necessàries perquè no es torni a repetir una incidència com la que va tenir lloc divendres al terme de Santpedor.

Personal de FGC ja està mirant si tota la via que connecta Manresa amb les mines de Sallent té algun defecte i si està en condicions per a la circulació de trens. De fet, segons FGC, és un tipus de control que es porta a terme quan hi ha incidències d'aquest tipus. Fins ara, l'empresa ha dit que la hipòtesis més plausible és que es tracta d'un defecte de la via, sense donar més detalls. Afegeixen que, en l'estat en què es troben els cent metres de via malmesa i el munt de ferralla en què es van convertir els vagons, és impossible verificar les causes del descarrilament.

L'empresa continuarà amb els treballs de manteniment habituals i les revisions periòdiques. De fet, fonts de FGC asseguren que els tècnics no van detectar cap anomalia en aquests controls rutinaris, que consisteixen en treballs d'inspecció a peu del recorregut, inspeccions en cabina i filmacions del traçat.