Els Mossos investiguen si el cotxe que dimarts va circular en sentit contrari per l'eix Transversal fins que va xocar frontalment amb un altre vehicle, a Manresa, havia entrat incorrectament a l'autovia per l'accés d'Aguilar de Segarra, situat vint quilòmetres abans del lloc de l'accident. Segons ha pogut saber aquest diari, aquesta és la principal hipòtesi amb què treballa la investigació, tot i que de moment no es descarten altres possibilitats, que també s'investiguen.

Els fets van tenir lloc dimarts a 3/4 de 9 del matí. Un vehicle conduït per una dona de 53 anys circulava en direcció contrària per la calçada en sentit Lleida fins que va acabar xocant frontalment contra un cotxe que circulava correctament per l'autovia, a l'altura del punt quilomètric 134 de l'eix, entre els accessos de Manresa Oest i de la ronda nord de la ciutat, en un tram de tres carrils. Els dos conductors van resultar ferits i van ser traslladats pel SEM a l'hospital de Sant Joan de Déu de Manresa.

La conductora que circulava en sentit contrari és veïna de Manresa, segons els Mossos. En el moment del xoc, el cos policial ja havia estat alertat per diversos conductors de la presència del cotxe temerari. Segons expliquen els Mossos, en la primera alerta es va ubicar el vehicle al punt quilomètric 124, és a dir, deu quilòmetres abans del lloc de l'accident, just passat l'accés de Fals i de l'estació de Rajadell. Segons els Mossos, s'hi van adreçar diverses patrulles, però el cotxe es va accidentar abans que la policia pogués aturar-lo.

Tal com va publicar aquest diari, un conductor de la calçada paral·lela (la que va en sentit Girona) va gravar com el cotxe infractor circulava en direcció contrària per la calçada en sentit Lleida amb els quatre intermitents posats, a una velocitat d'entre 80 i 90 km/h. Segons va explicar, va detectar per primer cop el vehicle a l'altura de Rajadell, passat Castellar.

Els Mossos, de moment, continuen la investigació sobre els fets i asseguren que tenen obertes totes les línies. El cos policial no ha divulgat si la conductora ha pogut aclarir o no quin va ser el seu lloc d'entrada a l'eix i quina era la destinació on es dirigia. La dona, segons el SEM, va resultar lleu.

Tot i això, aquest diari ha pogut saber que la principal línia d'investigació s'ha centrat fins ara en la rotonda d'accés a l'eix des d'Aguilar de Segarra, situada vint quilòmetres abans del lloc de l'accident. El carril de sortida de l'eix per on hauria entrat erròniament el cotxe des d'aquesta rotonda està perfectament marcat per un senyal de prohibició de pas i també per una senyalització horitzontal en sentit contrari. A més, per entrar-hi des de la rotonda, caldria fer un gir pronunciat amb el volant.

El senyal de prohibit és perfectament visible des de gairebé tota la rotonda, i també des del carril d'entrada procedent de la carretera local d'Aguilar. L'únic punt on el senyal no és visible és des del carril d'entrada provinent de la rotonda annexa (situada a l'altra banda del pont de l'eix). Un conductor que, des d'aquesta entrada a la rotonda, volgués accedir a la sortida cap a la carretera d'Aguilar, podria arribar a equivocar-se i agafar l'accés immediatament anterior (és a dir, el carril de sortida de l'eix per on hauria entrat la conductora).

Amb tot, malgrat que amb aquesta maniobra no es pot veure el senyal de prohibició, l'error obligaria a fer un gir brusc amb el volant i a saltar-se les línies blanques. A més, el cartell que indica on és l'accés correcte cap a Aguilar i a Fonollosa és visible del tot.

Dos accessos més

Altres enllaços investigats són els de Castellar i de Fals/Rajadell, tots dos situats entremig de l'accés d'Aguilar i del punt on la policia va ser informada per primer cop del cotxe. L'enllaç de Castellar, però, per la seva configuració, fa encara més difícil entrar a l'eix per un carril erroni. Pel que fa a l'accés de Fals/Rajadell, no és una rotonda, sinó un encreuament que sempre ha estat polèmic, però amb els accessos molt ben senyalitzats.