Un estudi del RACC sobre la senyalització dels límits de velocitat a les carreteres catalanes proposa com a «exemple» a seguir el tram de l'eix diagonal entre Manresa i Igualada (C-37), que és el de construcció més recent dels trams analitzats. És la carretera que ha obtingut més bona nota del conjunt de vuit vies analitzades pel RACC a tot Catalunya.

El límit de velocitat genèric de l'eix diagonal entre Manresa i Igualada és de 100 quilòmetres per hora. Segons el RACC, aquesta velocitat màxima és coherent amb el traçat de la via i l'amplada dels carrils i dels vorals, i això fa que la pràctica totalitat dels conductors la compleixin. A més a més, els senyals recordatoris de la velocitat són freqüents, es troben a totes les incorporacions i tenen un bon manteniment.

Per aquest motiu, de les vuit carreteres analitzades a Catalunya, la C-37 entre Manresa i Igualada és la que té una millor puntuació del RACC. Tot i així, l'entitat encara recomana un reforç de la senyalització del límit màxim en alguns trams llargs que no en disposen.

Una altra de les carreteres analitzades pel RACC ha estat el tram de l'autovia A-2 entre Cervera i el Bruc, passant per Igualada. En aquest cas, l'entitat assegura que la senyalització del límit de velocitat (120 km/h) és «clarament insuficient», ja que falten senyals a les incorporacions a l'autovia. A més, els senyals indicadors de radars de l'A-2 no van acompanyats del límit de velocitat. Per últim, afegeix el RACC, la màxima velocitat establerta (120 km/h) és adequada a les característiques de la via.

L'avaluació del RACC aconsella estudiar l'augment del límit de velocitat en alguns trams de la carretera C-65/C-31 (Llagostera-Palafrugell) i estudiar la reducció dels límits de velocitat en alguns trams de la C-13 (Alcoletge-Tremp), C-14 (Reus-Tàrrega), C-17 (Montcada-Vic) i N-340 (Alcanar-Cambrils).