Els Mossos d´Esquadra han denunciat als jutjats de Manresa la gerent de la botiga de cotxes Automòbils i Serveis (AIS) de Sant Fruitós de Bages, acusada d'haver estafat diversos clients, perquè no els ha entregat els vehicles que ja han començat a pagar a terminis.

>>Els Mossos detenen la gerent de la botiga de cotxes de Sant Fruitós acusada d'estafa

La policia catalana, que ja ha pres declaració a l´acusada en qualitat d'investigada, ha rebut fins ara tres denúncies de clients. La xifra d´afectats, però, és més alta, ja que, de moment, el grup de víctimes que s´ha constituït per les xarxes socials suma onze casos, tot i que no es descarta que vagin apareixent més afectats. Molts han denunciat els fets a la Policia Nacional, que, de moment, ahir no va donar informació de quantes denúncies ha rebut al respecte.

En el cas de la comissaria de Manresa dels Mossos ha rebut, fins ara, tres denúncies d´afectats, dues per estafa i una per falsificació documental. Segons van explicar ahir fonts del cos policial, els clients perjudicats han denunciat que ja han fet la paga i senyal dels vehicles i que, posteriorment, han hagut d´anar pagant per altres conceptes sobrevinguts, com per exemple l'import de la matriculació del cotxe o el cost de retirar-lo d'un contenidor del port. Però, després de fer tots aquests pagaments, l´establiment no els ha entregat el vehicle promès.

Altres afectats consultats per aquest diari afegeixen que alguns d'ells van haver de signar un pla de finançament del vehicle. Per aquest motiu, mensualment estan obligats a pagar-ne els terminis pactats amb l'entitat bancària, malgrat que encara no han rebut el cotxe de mans de la botiga ni saben si el tindran mai.

Les víctimes s'han constituït en un grup a través de les xarxes socials i pensen arribar «fins al final» per poder rebre els cotxes comprats o perquè se´ls retorni íntegrament els imports pactats. Regió7 es va posar en contacte ahir amb l'establiment afectat, els responsables del qual, de moment, no han fet declaracions.

«Fa sis mesos que pago»

Els Mossos van explicar ahir que, en un cas, han denunciat AIS Sant Fruitós per haver falsificat dades del vehicle en la documentació. Un dels afectats que han denunciat el cas a la Policia Nacional, precisament, explicava ahir a aquest diari que a ell li va passar el mateix. «En els documents, la botiga va posar el model d´un cotxe que no es correspon amb el que realment vam pactar», explicava ahir. «Fa sis mesos que pago les quotes a l´entitat bancària que m´ha finançat el vehicle. M´he gastat més de 2.000 euros i, de moment, no he rebut el cotxe. I no puc deixar de pagar, perquè si no constaré com a morós». Segons va explicar, molts dels afectats són, com ell, clients habituals d´aquest establiment de vehicles.