Els Mossos d'Esquadra han acabat detenint per estafa la gerent d'Automòbils i Serveis (AIS) Sant Fruitós, Anna F., després d'haver rebut una quarta denúncia d'un client que tampoc no ha rebut el cotxe que ja ha comprat i del qual ha fet diversos pagaments. La xifra d'afectats, però, és molt superior, i, tot que se'n desconeix el nombre exacte, l'Oficina del Consumidor del Bages ha atès els darrers mesos una dotzena de denúncies pels mateixos fets. Després de declarar davant del jutge, la gerent va ser deixada ahir en llibertat provisional.

Tal com va avançar divendres Regió7.cat, el cos policial ja havia rebut dues denúncies per estafa i una per falsificació documental (dues per estafa i una per falsificació de documents), per la qual cosa ja havien pres declaració a la gerent en qualitat d'investigada. Altres afectats també havien presentat denúncia a la Policia Nacional, tot i que ahir aquest cos policial encara no havia fet públic el nombre exacte de demandes.

Després de la publicació divendres d'aquest cas, els Mossos van rebre una quarta denúncia, segons va explicar la policia catalana. Es tractava del mateix cas: un client que va donar la paga i senyal d'un vehicle i després ha hagut d'anar afegint sobrecostos sobrevinguts però sense que la botiga li hagi entregat mai el cotxe.

Arran d'aquesta nova denúncia, els Mossos van detenir dissabte la gerent d'AIS Sant Fruitós, que es va estar dues nits a la comissaria de Manresa. Ahir al matí, després de declarar davant del jutge de guàrdia, va quedar en llibertat provisional, segons fonts judicials.

A falta de saber el nombre aproximat d'afectats, l'Oficina del Consumidor del Bages, consultada per Regió7, va donar ahir una dada: durant aquest 2016, ha atès "entre 10 i 15 consultes de persones afectades per AIS Sant Fruitós", és a dir, al voltant d'una dotzena. L'oficina, però, no té la xifra exacta, perquè, a partir del tercer cas rebut, ja va adreçar els afectats cap als Mossos o als jutjats.

"Vam tramitar les dues primeres consultes per intentar trobar una solució mediada entre els afectats i l'empresa", explica l'oficina. "Vam fer tres requeriments a l'empresa, però no ens van respondre. Per tant, vam entendre que no hi havia cap intenció de solucionar el tema", va afegir. A partir del tercer cas, va explicar, "hem redirigit sempre la gent als Mossos o al jutjat, perquè hem entès que es tracta d'un tema penal del qual nosaltres ja no hi podem fer res".

Hi ha afectats, però, que de moment no han interposat cap denúncia, ni a la policia ni al jutjat, amb la confiança que tard o d'hora acabin rebent el cotxe. És el cas d'una bagenca que va adquirir el vehicle el mes de juny. "Em van donar un cotxe d'empresa mentre no rebés el vehicle. I, és clar, de moment, no sé què fer", reconeixia ahir a aquest diari.

També les xarxes socials s'han fet ressò els últims dies d'altres casos. Dissabte, Regió7 publicava el testimoni d'un dels denunciants: va signar un pla de finançament del vehicle, pel qual l'està pagant mensualment, sense que fins ara no hagi vist el cotxe. "Ja fa sis mesos que pago, perquè, si ho deixo de fer, el banc em pot denunciar", lamentava.