La C-55 ha estat tallada durant tota la tarda entre Olesa i l'Aeri de Montserrat pels treballs de retirada del camió accidentat el passat 27 d'abril que va caure al riu Llobregat i on va morir el conductor.

Dues grues de gran tonatge (90 i 110 tones) s'han encarregat d´aixecar les restes del vehicle, d´unes 20 tones, i de traslladar-lo de la llera del riu fins a la mateixa carretera, salvant un important desnivell. L'operació d´aixecament del camió ha sigut relativament ràpida, ja que en poc més de mitja hora s'ha pogut treure de l'aigua i col·locar-lo sobre l'asfalt.

Posteriorment, els operaris, ajudats amb les grues, s'han encarregat de donar la volta al vehicle sinistrat i separar la cabina del remolc per poder retirar-lo de la via i portar-lo al dipòsit. Allà restarà fins que el jutge doni per tancada la investigació relativa al accident. Al mateix temps que s'ha retirat el vehicle, agents dels Mossos d´Esquadra han realitzat una inspecció visual a la cabina per intentar trobar algun element que ajudi a esclarir les causes del sinistre.

En aquest sentit, fonts de la policia autonòmica han assegurat que tot sembla indicar que el conductor del camió va morir de forma natural abans de produir-se l'accident, ja que a l'autòpsia no s'ha trobat aigua als pulmons, tot i que la cabina va quedar enfonsada dins del riu. En qualsevol cas, asseguren que aquesta hipòtesi l'acabaran de confirmar les analítiques practicades a la víctima, els resultats de les quals es traslladaran directament al jutge.

La delicada i espectacular operació ha sigut coordinada per l'empresa Gruas Rubió-Pubill. Un dels seus responsables, Joan Rubió, ha explicat que la dificultat més gran que s'han trobat és que el camió «estava dins l'aigua» i que, per tant, «no veiem el que havíem de fer». En el dispositiu també han participat, a més d'operaris de l'empresa, personal de manteniment de carreteres i sis patrulles dels Mossos d'Esquadra, a més d'agents de la divisió subaquàtica.

En l'horari de l'afectació a l'Eix del Llobregat (que ha començat a les dues de la tarda i s'ha allargat fins a dos quarts de set), el Servei Català de Trànsit ha activat el protocol de desviament gratuït cap a la C-16, a través del qual s'han aixecat les barreres del peatge de Sant Vicenç de Castellet. Els conductors provinents de Barcelona i Abrera han sigut desviats a l'alçada d'Olesa per la C-1414 cap a Esparreguera, on han enllaçat amb l'A-2.

Els vehicles que circulaven des de Manresa podien agafar la C-58 a partir de Castellbell i el Vilar o bé la B-112, a l'alçada de l'Aeri, fins a Collbató i continuar per l'A-2. En un principi, el tall de la carretera s'havia d'allargar fins les vuit del vespre, però s'ha pogut reobrir una hora i mitja abans.

A l'accident del 27 d'abril va morir el conductor del camió després de sortir de la carretera al punt quilomètric 9,5. L'accident encara s'està investigant.