Els treballadors de l'Hospital Sant Bernabé de Berga, a través d'un comunicat emès pel comitè d'empresa, denuncien la neteja de «supervivència» que l'empresa concessionària del servei fa a les habitacions i espais comuns del centre hospitalari. Critiquen que hi ha dies que només hi ha dues o tres treballadores, «que fan tot el que poden» per fer la neteja dels espais on hi ha malalts.

El comitè d'empresa denuncia que aquesta situació es dona especialment des que l'empresa danesa ISS Soluciones de Limpieza Direct SA va prendre el relleu a la que hi havia fins al 2015, que era berguedana. A més, els treballadors del centre sanitari asseguren en el comunicat que la manca de neteja «s'ha acusat» durant les últimes setmanes.

Entenen que la neteja en un centre sanitari ha de ser «el màxim de rigorosa» per «evitar al màxim la transmissió i contaminació per bacteris, virus, etc.». I fan una menció especial al servei de càtering i del bar, i lamenten l'estat de les plates i els recipients en els quals se serveix el menjar. Tot i això, els empleats creuen que «no tota la culpa» és de l'empresa ISS sinó «també de la direcció de l'Hospital Sant Bernabé, que permet que això succeeixi».

Els treballadors del centre hospitalari recorden que els dos contractes, el de la neteja i el del càtering, estan «en situació de pròrroga», i també afirmen que s'han queixat unes quantes vegades d'aquesta situació i hi ha hagut inspeccions de sanitat.