El d'ahir és el tercer descarrilament amb afectacions destacables que hi ha hagut en l'última dècada en el tram comprès entre els termes de Sant Vicenç i Vacarisses de la línia de Renfe com a conseqüència de múltiples esllavissades. I és que, els despreniments de roques al llarg de tot aquest recorregut són incomptables i constants, i això fa que hi pugui haver accidents i possibles descarrilaments d'un moment a l'altre. Que l'esllavissada arreplegui algun comboi és qüestió de l'atzar.

Un dels principals ensurts es va viure el 13 de gener del 2009, quan un tren amb una cinquantena de passatgers va descarrilar després d'impactar contra una roca de grans dimensions que es va trobar al mig de la via a mig quilòmetre de l'estació de Vacarisses. Tot i la magnitud de l'accident, cap dels passatgers, que estaven asseguts en el moment de la topada, no va resultar ferit. Només un dels maquinistes que era a la cabina i que estava dret, va patir ferides lleus a l'espatlla i al braç.

El tren, que cobria la ruta Manresa-Vilafranca del Penedès, havia sortit a les 12.09 hores de l'estació de Manresa, i poc després de passar per l'estació de Vacarisses (on no s'havia aturat perquè es tractava d'un comboi semidirecte), es va trobar l'esllavissada, i amb una pedra de grans dimensions al mig de la via que va arrossegar durant uns 50 metres. Com que no s'havia parat a l'estació, el comboi circulava a uns 80 quilòmetres per hora, i això va dificultar la frenada.

La gran roca, juntament amb altres de més petites que el tren també va anar fregant, eren d'una paret tallada del costat de la via (a l'alçada de la urbanització de Can Serra) que, probablement per les darreres pluges que hi havia hagut, es va ensorrar parcialment i va trencar la malla de protecció.

Com a conseqüència de la topada, tres eixos del primer vagó del tren van descarrilar, però, tot i les turbulències que van afectar el comboi, no va arribar a descarrilar.