Professionals de l'Institut Geològic van visitar ahir la zona de l'accident i seran els responsables per part de la Generalitat de fer l'avaluació de l'estat en què es troba el talús que va provocar el descarrilament.

Es tracta d'una infraestructura que no és responsabilitat directa de la Generalitat, però des del departament de Territori i Sostenibilitat es farà una anàlisi més enllà de la que pugui efectuar el ministeri de Foment i Adif, que és l'ens gestor.

Aquesta és una línia per on els trens han de circular en diferents punts amb una reducció de la velocitat, justament perquè hi ha talussos que són inestables, i que requeririen inversions importants que el govern de l'Estat no ha dut a terme des de fa molts anys. S'ha limitat a fer un manteniment i algunes obres de millora de les vies, però no ha afrontat els dos grans problemes de la R4, la línia de Manresa: un és tenir la via en perfectes condicions de circulació, perquè el traçat ja és prou complicat i lent, i el fet d'haver de baixar velocitat per evitar esllavissades és un problema.

L'altra és que Adif ha de fer un plantejament amb aquesta línia perquè pugui entrar a Barcelona sense fer de tramvia, amb serveis semidirectes, que superin l'embús del túnel de Montcada i els les desenes de parades del Vallès.