L'accident de dimarts al matí a Vacarisses ha provocat que les línies R4 (Manresa-Sant Vicenç de Calders) i R12 (Barcelona-Lleida) de Renfe no es puguin recórrer amb tren, com fins ara, sinó que s'ha de fer una part del trajecte amb autobús. En concret, el tram entre Manresa i Terrassa. Aquesta situació és molesta per als usuaris de Renfe, que han expressat a Regió7 el seu malestar per «l'abandó» de la infraestructura.

Relacionades

Consideren que no s'ha invertit prou per condicionar les vies i que «es veia a venir que passaria una desgràcia com la de dimarts», assegura Ezequiel Puell, que utilitza l'R4 per anar a Terrassa dos o tres cops al mes. Puell opina que «ens mereixem un millor servei», i no entén que «a l'entrada de Manresa els trens hagin de circular a només 50 o 60 km/h». Una altra usuària, Anna Mor, que treballa a Terrassa, també es mostra indignada: «En aquesta línia sempre hi ha retards i diverses incidències. Quan plou, baixen cascades d'aigua per les parets de la via del tren». Mor no va agafar dimarts el tren perquè hi va anar amb el seu marit amb cotxe, com fa cada dimarts. No es va estalviar els retards perquè van quedar aturats a la C-58 arran de l'accident.

Dani Méndez i Laura Puga, dos estudiants de Dret de la UAB, que cada dia fan el trajecte entre Manresa i Sabadell amb la Renfe i un cop allà agafen els Ferrocarrils, lamenten que «quan plou sempre hi ha problemes, la setmana passada ja va caure un arbre a la via i vam quedar parats». També es queixen «que no hi hagi tota la informació a Internet». Aquest diari ha fet la comprovació i en els buscadors d'horaris de Rodalies no hi apareix cap avís de la incidència.

Normalitat aparent

Ahir al matí, a l'estació de Manresa, els autobusos complien els horaris del tren. Ho feien amb uns quants minuts de retard però sense incidències greus: cada mitja hora en sortia un de gran, d'una seixantena de places, que feia parada a Sant Vicenç de Castellet i a Terrassa; i cada hora un microbús recollia a Manresa els viatgers que amb el tren haurien baixat en alguna de les parades que hi ha entre Sant Vicenç i Terrassa.

Malgrat l'aparent normalitat del servei, alguns viatgers estaven confusos i angoixats perquè havien de fer combinacions impossibles per arribar als seus llocs de destí, alternant trens i busos per seguir la ruta que fins ara podien fer amb un sol vehicle. És el cas d'Irene Reverter, que viatjava de Barcelona a Sant Fruitós de Bages. Un cop a Manresa, el bitllet de transport (integrat) ja no li permetia fer transbord per agafar l'autobús cap a Sant Fruitós perquè feia més de dues hores i mitja que l'havia validat.