La companyia ferroviària Renfe preveu que al llarg del dia d'avui es pugui restablir la circulació de trens entre Manresa i Sant Vicenç de Castellet. Des de divendres està interrompuda a causa del xoc frontal entre dos combois a Castellgalí que va causar la mort de la maquinista d'un dels trens i un centenar de ferits.

La previsió inicial era que dimarts almenys una de les vies quedés lliure per poder-hi circular. Els treballs per retirar els trens, que es fan de dia i també de nit, avancen a bon ritme, van dir ahir fonts de la companyia.

Avui el servei entre Manresa i Sant Vicenç s'iniciarà a primera hora igualment per carretera amb autobusos, com fins ara. En funció de l'evolució dels treballs a Castellgalí una via podria quedar lliure.

Una cinquantena d'operaris de Renfe i d'Adif van continuar treballant ahir a la zona per encarrilar els trens i reparar les infraestructures danyades, després que l'autoritat judicial els permetés accedir a la zona dissabte poc abans de les 11 del matí.

Per portar a terme aquestes tasques, s'han desplaçat al lloc del sinistre un tren-taller, pales carregadores per a la creació d'accessos, maquinària de via, un minitrèn, vagonetes d'electrificació, camions i altres vehicles.

El tren de Rodalies que anava de Barcelona a Manresa, comboi format per sis vagons, es va retirar ahir cap a l'estació de Sant Vicenç de Castellet. El vagó cabina, però, va quedar al lloc dels fets perquè no es podia moure. Ahir va començar l'operatiu per desballestar-lo a la via mateix.

L'altre tren, un regional procedent de Lleida i que és el que circulava per la via equivocada, es va enretirar uns metres més enllà. En aquest cas era de tres vagons. Va ser durant la nit de dissabte a diumenge que els dos trens es van separar per poder-los encarrilar, això és col·locar-los a la via, i d'aquesta manera poder-los moure. Un cop retirats també van començar les tasques per reparar la via i la xarxa d'electrificació.