Els operaris d'Adif-Renfe que treballen per enretirar els trens accidentats a Castellgalí han separat al llarg d'aquesta nit passada els dos vagons que van xocar frontalment. El del tren regional de Lleida a Barcelona que circulava per la via equivocada, i el de rodalies de Barcelona a Manresa. La intenció de la companyia és restablir la circulació ferroviària dimarts que ve al matí.

En el tren de l'R4 va morir la maquinista, una jove de 26 anys d'Andalusia que feia poc temps que treballava a la companyia ferriviària. El seu cos ja és a la seva terra natal, on serà enterrat. A més, la topada va causar també un centenar de ferits, dels quals 3 continuaven el dissabte ingressats greus. Un d'ells és un nen d'un any i mig de Manresa que és a la UCI de l'Hospital de la Vall d'Hebron de Barcelona. Pateix fractures al crani i un coàgul al cap. La previsió, però, és que dilluns ja pugui anar a planta.

El que s'ha fet fins ara al lloc de l'accident és separar i encarrilar els trens. És a dir, col·locar-los novament a les vies. Dels 9 vagons que hi havia entre els dos combois, 6 van descarrilar a causa de la topada. D'aquesta manera, un cop sobre les vies, es podran moure per acabar-los d'enretirar.

El regional ja s'ha conduit uns metres enrere. El de rodalies continua al mateix lloc. Separats s'aprecia encara amb més contundència la violència de la topada.

Un cop s'enretirin els trens també es podrà apreciar amb més exactitud els desperfectes causats en la infraestructura, bàsicament les pròpies vies i el sistema d'electrificació.

No es descarta, però, que el vagó més afectat, el de rodalies de Manresa, s'hagi de desballestar al mateix lloc dels fets. Això, però, ho hauran de decidir els tècnics que hi treballen. Els operaris treballen de dia i de nit.

Mentrestant Renfe manté la previsió que al llarg del dilluns es pugui restablir la circulació. Actualment el trajecte entre Manresa i Sant Vicenç es fa amb autobús. També entre Sant Vicenç i Calaf.