La Cerdanya té dos dels deu trams amb més risc d'accident de les carreteres de Catalunya segons l'estudi EuroRap 2017-2019 i que es va presentar ahir. Un és el tram entre Alp i la frontera francesa, amb un risc d'accident molt alt i l'altre la carretera C-162 entre Riu i Fontanals de Cerdanya amb un risc alt d'accidents.

En concret, el primer d'aquests tram és el quart amb risc d'accidentalitat de tot Catalunya i es tracta d'un recorregut de 6,5 quilòmetre de les carreteres N-260 i N-152, des del seu enllaç amb la GIV-4033 fins la frontera francesa. Segons l'estudi, per aquesta carretera cada dia hi passen una mitjana de 6.851 vehicles amb una mitjana d'1,7 accidents amb ferits greus o mortals per any entre el 2017 i el 2019.

El segon tram, el de la C-162, té un total de 10,7 quilòmetres i és el setè amb un risc més elevat d'accidents segons l'estudi. Per aquest tram hi passen de mitjana 5.139 vehicles al dia i la mitjana anyal d'accidents amb ferits greus o mortals és, com en l'altre tram cerdà, d'1,7. En aquest cas, però, el risc d'accident, al seu un tram més llarg és considerat com a alt.

Una altra carretera de la Cerdanya, en aquest cas la N-154 entre Puigcerdà i Llívia, també figura a l'estudi. Es tracta, segons EuroRap, del vuitè tram que concentra més accidents amb vehicles pesants de tot Catalunya. En aquesta categoria també hi apareix una altra carretera de les comarques de Regió7. Es tracta de l'A-2, en el tram entre la Panadella i Jorba i que és el sisè de tot Catalunya amb més accidents de camions amb víctimes mortals o ferits greus.

El 30% de carreteres tenen risc alt o molt alt d'accident

El 30% de les carreteres de Catalunya mantenen un risc alt o molt alt d'accident greu o mortal i l'Arrabassada és la que té un índex de risc més elevat. Així ho indica l'estudi EuroRAP, presentat aquest dijous pel RACC, que es fixa en el trienni 2017-2019.

En aquest període, la mobilitat ha augmentat un 1,8% i la mitjana d'accidents greus i mortals un 0,4%, variacions que fan baixar un 1,3% el risc de patir un accident greu o mortal al global de les carreteres analitzades, que sumen uns 6.300 km. L'estudi també indica que en les carreteres convencionals amb un sol carril per sentit el risc és quatre vegades més gran que en autopistes i alerta que els accidents en moto han augmentat un 45% des del 2013 fins a un total de 2.269 l'any 2019.