Més de 30 bagencs i berguedans es queden tirats a Munic per la cancel·lació d'un vol a Barcelona

Els afectats han hagut de passar la nit a l’aeroport o pagar-se ells mateixos un hotel

Passatgers del vol Munic-Barcelona

Passatgers del vol Munic-Barcelona / Twitter/Oriol Puig

Redacció

Aquest diumenge a la nit, viatgers que tenien previst volar des de Munic (Alemanya) fins a Barcelona amb Lufthansa s’han quedat a terra i sense una alternativa viable. Entre les desenes de persones afectades hi ha un grup de més de 30 clients de l'agència de viatges manresana Concord, segons ha confirmat l'empresa a Regió7, així com dues parelles berguedanes entre molts altres passatgers. Concord afirma que estan treballant per aconseguir que puguin tornar tots els seus clients el més aviat possible, fins i tot valorant l'opció de tornar en autobús

"Ha sigut un caos", així descrivia la situació Joan Carles Clemente, un dels berguedans que ha quedat atrapat a Munic per la cancel·lació del vol de Lufthansa a Barcelona. Ell i la seva dona van viatjar amb una altra parella de Berga a través d'una agència de viatges berguedana. Clemente explica que no només hi va haver afectats del seu vol sinó també d'altres, amb centenars de persones atrapades a Munic en plena nit. "El vol sortia a les 8.45 i es va començar a retardar. Ens donaven llargues", diu Clemente. En aquest sentit explica que primer els hi van dir que l’avió estava preparat però que la tripulació no havia pogut arribar perquè estaven bloquejats a Stuttgart, després que vindria una tripulació nova fins que finalment es va cancel·lar el vol definitivament sense rebre cap explicació. "Després ens van dir que anéssim a una altra terminal i que féssim una reclamació allà. Ens vam trobar unes 500 persones fent cua al tauler de Lufthansa", diu Clemente per explicar l'abast de les afectacions.

La companyia alemanya no va donar cap facilitat a l'hora d'aconseguir menjar ni allotjament i els passatgers afectats van haver de buscar-se la vida. Alguns es van quedar a dormir dins l'aeroport mentre que altres, com és el cas de les dues parelles berguedanes, van decidir buscar un hotel. En el seu cas el més proper que van trobar estava a 20 km de distància. Va ser llavors quan començava una nova odissea, la de buscar transport. Clemente explica que a la parada dels taxis es va generar "un merder impressionant" amb llargues cues. Ells, de fet, van trigar una hora per poder-se pujar a un taxi que els portés a l'hotel. "Ho estem fent tot pel nostre compte i gestionant totes les despeses nosaltres, guardant-nos els tiquets. Farem la reclamació a Lufthansa però ha estat tot un caos", explica el berguedà que lamenta que es produeixi això en una companyia com Lufthansa. "Vas amb Lufthansa i pagues més per no anar amb una companyia més barata i evitar tenir problemes però et trobes amb això. No ens han donat cap explicació però sembla que s’està fent una vaga encoberta", explica.

En el seu cas confien en poder tornar aquest dimarts al vespre, en un vol que ha de fer una escala a Zúrich abans d'arribar a Barcelona a les 12 de la nit.

Segons ha relatat un dels afectats, Oriol Puig, el vol havia de sortir de la ciutat alemanya a les 20.45 hores. A les 23.00, van anunciar que la tripulació no estava disponible i, una mitja hora després, l’aerolínia els va informar que el vol s’havia cancel·lat.

Molts dels afectats són barcelonins i han hagut de passar la nit a l’aeroport o pagar-se amb diners de la seva butxaca una habitació d’hotel per dormir, ja que, segons denuncien, Lufthansa no els ha proporcionat cap opció d’allotjament.

El mateix usuari ha explicat que, quan ha trobat un hotel pel seu compte i després de més d’una hora de cua per a un taxi, ha arribat a l’establiment i li ha tocat fer «més d’una hora de cua» a l’exterior de l’edifici, i amb les baixes temperatures que s’estaven donant a Munic de matinada. «Dormirem? Ni idea», ha dit indignat.

Després d’aquesta mala experiència, la companyia Lufthansa sembla que ha donat, a la fi, una alternativa al viatger afectat: recol·locar-lo en un vol que arribarà a Barcelona dimarts a la nit (dos dies després del que tenia previst), després de fer dues escales: una a Frankfurt i una altra a París.

Davant d’aquesta situació, el viatger afectat ha demanat ajuda a Twitter per trobar un advocat expert en aquestes incidències relacionades amb aerolínies. «Som moltes les persones afectades», assevera.