El 62,19% de persones més grans de 60 anys no entén les factures que les companyies de llum, aigua i gas els fa arribar al domicili per pagar, segons una enquesta elaborada per l’Agència Catalana del Consum de la Generalitat de Catalunya.

Problemes per desxifrar-les

Aquesta enquesta, realitzada en el marc dela FiraGran, dedicada a la tercera edat, a unes 500 persones, constata que per a la majoria de persones que no comprenen les factures -el 72,73%- la informació no s’expressa prou clarament. EL 22,16% assegura que s’hi inclouen conceptes estranys que no aconsegueixen desxifrar i el 5,11% creu que hi ha massa números.

Set de cada deu persones majors de 60 anys d’edat no han presentat mai reclamacions relacionades amb les seves compres o amb reparacions. Els que sí que n’han fet ha sigut per diferents causes: el 58,21% per factures de subministraments, el 28,36% per compres, el 8,96% per accidents i reparacions, el 2,99% per temes relacionats amb situacions mèdiques i l’1,49% per temes de viatges.

Garantir una compra segura, conèixer els drets que tothom té com a consumidors i oferir consells per evitar que les persones grans puguin patir estafes i accions fraudulentes són alguns dels objectius dels tallers i xerrades que l’Agència Catalana del Consum va organitzar en el marc de la darrera edició de FiraGran.

L’Agència Catalana del Consum recorda a les persones grans que desconfiïn de les visites imprevistes als seus domicilis i que, en cas de rebre trucades comercials, no facilitin dades personals i bancàries ni tampoc factures anteriors, com que tampoc signin res que no entenguin. La revisió de les instal·lacions de gas butà s’ha de fer cada cinc anys i, en el cas del gas natural, la inspecció la fa la compa­nyia cada cinc anys i la cobra en la factura, mai en efectiu.