30 de novembre de 2019
30.11.2019

Una dieta saludable a la tercera edat garanteix una bona qualitat de vida

Es recomana una alimentació equilibrada i incloure proteïnes, vitamines, fècules i lactis

29.11.2019 | 23:16
Una bona dieta manté les persones grans més actives

Una alimentació saludable és essencial per a una bona salut en qualsevol etapa de la vida. Però quan parlem de persones grans, fet una dieta sana és més una obligació que no pas una recomanació.

Una bona dieta pot ajudar a sentir-se més saludable, mantenir-se actiu durant més temps, protegir-se de malalties i accelerar la recuperació. Per tant, contribueix de manera important a la qualitat de vida, ajuda a retardar l'envelliment i a obtenir les energies necessàries per al dia a dia.

En primer lloc, convé tenir present no ingerir aliments contraindicats per a la salut. Per exemple, un diabètic no pot tastar en cap cas l'alcohol o el sucre. Si es tenen problemes d'hipertensió, tampoc s'haurien de menjar aliments rics amb sal i evitar els embotits. Per a cada persona, segons les seves circumstàncies, serà recomanable ingerir uns o altres aliments.

A grans trets, però, sí que hi ha aliments bons per a la majoria de la població gran. Per exemple, és important fer una dieta equilibrada i incloure-hi proteïnes (carn, peix), vitamines (fruites i hortalisses) i fècules.

Els lactis són recomanables per mantenir la densitat òssia i reduir el seu deteriorament. Un altre aliment són els fruits secs, ideals per mantenir la memòria i aportar nutrients. I també cal destacar l'oli d'oliva, molt saludable.

Els consells

  1. Menjar de tot i sovint però menys quantitat. Fer 5-6 àpats al dia per tenir millors digestions i controlar els nivells de sucre.
  2. Apostar per la dieta mediterrània. És molt saludable. Inclou pa, fruites, verdures, llegums, làctics, peix i poca carn.
  3. Cuinar de forma sana però saborosa. Evitar fregits, no abusar de plats precuinats, brioixeria, salses... pel seu contingut en greixos, sucres i sal. En canvi, cuinar al forn, al vapor o a la planxa són bones tècniques, amb oli d'oliva.
  4. Beure molta aigua. A vegades la gent gran perd la sensació de set, però cal fer un esforç per beure uns dos litres d'aigua al dia. També poden ser brous, sucs o infusions.
  5. Reduir l'ús de laxants. En comptes de medicaments, millor ingerir aliments rics en fibra i beure aigua.
  6. Mantenir-se actiu. Mitja hora diària d'exercici físic és una bona recepta.
Compartir a Twitter
Compartir a Facebook