30 de novembre de 2019
30.11.2019

Llegir ajuda a prevenir la degeneració cognitiva

La lectura permet a la gent gran estar mentalment activa i reduir el risc de tenir malalties com l'Alzheimer o el Parkinson

29.11.2019 | 23:17
La lectura minimitza les preocupacions i genera benestar

Estar mentalment actiu redueix el risc de tenir malalties neurodegeneratives, com ara Alzheimer o Parkinson, i retarda l'aparició dels signes de la vellesa, ja que permet conservar millor les facultats i l'agilitat mental.

Quan llegim, el cervell fa molta activitat: pensa, ordena idees, interrelaciona conceptes, interpreta paraules, exercita la memòria, imagina? S'activen moltes àrees del cervell i permet millorar la capacitat intel·lectual en estimular les neurones. Per aquest motiu, cada vegada més neuròlegs i psicòlegs inclouen l'hàbit de la lectura dins els mètodes preventius de malalties neurodegeneratives.

Beneficis a la tercera edat

1. Afavoreix la concentració. Un llibre potencia la capacitat d'observació i atenció.

2. Antídot contra la solitud. Quan el llibre és interessant, durant una bon estona es perd el contacte amb el món per passar a formar part de la història i els personatges. La lectura és una gran companya per a les persones grans que viuen soles, així com un bon entreteniment.

3. Minimitza les preocupacions i genera benestar. Les persones grans tendeixen a centrar-se en excés en preocupacions personals. La lectura els permet allu-nyar-se d'aquests cabòries, tenir la ment ocupada i potenciar la imaginació i creativitat per afrontar els problemes des de nous punts de vista.

4. Potencia l'empatia i la memòria. És una altra de les virtuts de la lectura. Aporta emocions que ajuden a fixar millor els records i la converteixen en una bona aliada per exercitar la memòria.

5. Redueix l'estrès. Llegir redueix el nivell de cortisol, l'hormona de l'estrès, i genera benestar.

6. Ajuda a la relaxació. Permet abordar els problemes des d'un punt de vista més objectiu i amb més tranquil·litat.

7. Ajuda per a agafar el son. Un dels mètodes de relax més efectius per a agafar el son sempre ha estat llegir unes quantes pàgines d'un bon llibre. El silenci combinat amb una bona lectura ajuda a destensar músculs i alliberar el cervell de tensions i estrès.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook