Saltar al contingut principalSaltar al peu de pàgina

Regió7 ofereix en format de còmic la lluita dels miquelets al Bages el 1714

Es podrà adquirir a partir del 30 de maig i durant un mes al quiosc o bé a la seu del diari

La portada del còmic

La portada del còmic

g. c.manresa

Els lectors i subscriptors de Regió7 podran adquirir, a partir del divendres 30 de maig, i durant un mes, el còmic titulat Miquelets, Bages 1714, al preu de 5 euros més el diari, en el seu quiosc de compra habitual. En el cas dels subs-criptors, no caldrà que comprin el diari si presenten el carnet que els acredita com a subscriptors. Per a les persones que ho prefereixin, també hi haurà exemplars d'aquest llibre a la seu central del diari, al carrer de Sant Antoni Maria Claret, 32, de Manresa.

El còmic, que edita el Consell Comarcal del Bages, és obra d'Oriol Garcia i Quera, amb la col·laboració de Francesc Serra i Genís Frontera. Inclou una introducció sobre la guerra de Successió, que va tenir com a desencadenant la mort sense descendència de Carles II, l'últim rei de la dinastia dels Àustries a la Monarquia Hispànica. Davant el conflicte successori, la lluita pel tron hispànic es polaritzà a l'entorn de les candidatures de Felip d'Anjou, nét de Lluís XIV, rei de França, i de l'arxiduc Carles d'Àustria, fill segon de l'emperador austríac Leopold I. També tracta el conflicte bèl·lic emmarcat a la Catalunya Central, que en va esdevenir escenari l'any 1711.

Talamanca, Cardona, Castellbell, Manresa i Sallent són alguns dels municipis que surten al còmic, protagonitzat per Brunet, un jove soldat que lluita amb els miquelets i que narra els enfrontaments amb les tropes borbòniques i les crueltats derivades de la guerra. El llibre el clou informació sobre la capitulació de Cardona, que va posar fi a la guerra de Successió en territori peninsular.

Regió7 ofereix en format de còmic la lluita dels miquelets al Bages el 1714

Regió7 ofereix en format de còmic la lluita dels miquelets al Bages el 1714

Tracking Pixel Contents