Els amants del fotoperiodisme internacional tenen una cita ineludible a Perpinyà des d'aquest dissabte i fins al 14 de setembre amb la celebració del Festival Internacional Visa Pour l'Image. En la seva 26a edició, el certamen ofereix una selecció dels millors treballs de temàtiques molt diverses. Enguany apareix el fenomen del Maidan d'Ucraïna, les atrocitats comeses a la República Centreafricana i la visió autòctona dels soldats de la guerra del Vietnam, entre altres temes d'actualitat. De la trentena d'exposicions que es poden visitar gratuïtament, destaca la d'Anne Rearick sobre les zones humils de Ciutat del Cap, on reivindica la dignitat dels ciutadans negres malgrat les adversitats.

La inauguració es va fer ahir, dissabte, al matí al Couvent des Minimes, un dels deu espais repartits per la ciutat on es mostren de forma gratuïta la selecció que ha fet l'equip del certamen, amb el director Jean-François Leroy al capdavant.

En aquesta 26a edició, els visitants podran conèixer realitats desconegudes, com és el cas de la línia de ferrocarril rus de més de 4.000 quilòmetres que travessa la zona oriental del país. Amb el títol "El tren dels oblidats", el fotògraf William Daniels plasma les mancances que viuen els ciutadans pel que fa a serveis bàsics. Tenen un tren-hospital que fa parada als pobles un o dos cops a l'any. Destaca també el treball de Sebastián Liste sobre una presó veneçolana controlada pels mateixos presos o els efectes devastadors del tifó que va arrasar Filipines el 2013 i va deixar 6.000 morts, obra del fotògraf Sean Sutton.

El Visa d'enguany dedica també una atenció especial al fenomen Maidan d'Ucraïna i a la crisi humana a la República Centreafricana després que la guerrilla Seleka arribés al poder el 2013. Coincidint amb el 40è aniversari del final de la guerra del Vietnam, també hi ha una selecció d'imatges fetes per soldats vietnamites on mostren un altre punt de vista diferent al que s'ha vist fins ara.