Els artistes han pres la iniciativa per solucionar la crisi del model de negoci en la indústria de la música, i ahir Jay Z va convocar a Nova York Madonna, Rihanna, Beyoncé i Alicia Keys, entre d'altres, per presentar Tidal, una plataforma de música en streaming que planta cara a Spotify.

Mentre la indústria encara es lamenta per la mort del CD i els consumidors encara recorren amb freqüència al pirateig per aconseguir les cançons més escoltades, ahir van ser els artistes, que últimament semblen condemnats a centrar els seus beneficis en les gires de concerts i no en les vendes d'àlbums, els que van decidir posar en funcionament la seva alternativa a un i altre model.

Jaz Z és el cervell de l'operació que s'ha anomenat Tidal i que ofereix, per 19,99 dòlars al mes, un servei de 25 milions de cançons sense anuncis, 75.000 vídeos musicals, identificador de melodies, gestor de xarxes socials i llistes de reproducció.

Tot això, compatible amb gairebé tots els sistemes operatius de telèfons mòbils i ordinadors, estarà disponible a 31 països i promet una qualitat de so superior als seus competidors, tot i que també s'ofereix una opció de 9,99 dòlars per a aquells que vulguin un so de qualitat convencional.

És a dir, a la batalla directa a Spotify (plataforma que ha estat explícitament rebutjada per artistes com Taylor Swift) afegeix competència indirecta amb YouTube en la qüestió de vídeos, les xarxes socials en qüestió de proximitat amb els artistes i a Shazam en el reconeixement de cançons que sonen en ràdio o televisió.