El grup empresarial francès del luxe LVMH va anunciar aquest dilluns que ha adquirit el 50% de les accions i el dret de distribució mundial del xampany Armand de Brignac, que té el raper nord-americà Jay-Z. El conglomerat especialitzat en articles de luxe, nascut el 1987 de la fusió de la companyia de moda Louis Vuitton i la destil·leria Moët Hennessy, ha utilitzat aquesta última per materialitzar l'operació i ha afegit l'Armand de Brignac a la seva cartera de begudes alcohòliques.

«Fa temps que admirem l'èxit d'Armand de Brignac i avui estem orgullosos d'associar-nos a ells», va manifestar el conseller delegat de Moët Hennessy, Philippe Schaus, en el comunicat que ha emès la companyia. Per la seva banda, el cantant nord-americà va afirmar en el mateix comunicat que confia que «el poder absolut del marc de distribució de Moët Hennessy, la solidesa de la seva cartera incomparable i el seu historial en el desenvolupament de marques de luxe li donaran a Armand de Brignac el poder comercial que necessita per créixer encara més».

La història d'aquest xampany, que va néixer el 2006 com una aposta de la casa Cattier per fer un producte gurmet i que té el seu millor rendiment comercial a Àsia, Europa i Amèrica del Nord, va fer un salt cap endavant el 2014 quan el músic d'ascendència afroamericana va aconseguir la marca. De fet, segons el comunicat difós per Moët Hennessy, l'Armand de Brignac ha crescut en els últims anys fins a arribar a la xifra de 500.000 ampolles venudes el 2019.

Fins a 7.000 euros l'ampolla

L'ampolla més barata d'Ace of Spades, un altre nom amb el qual es coneix el mateix xampany, ronda els 300 euros i la més cara s'enfila als 7.000 euros. Jay-Z, marit de la també cantant nord-americana Beyoncé, explica en la nota difosa que l'acord aconseguit és fruit de la relació d'amistat que manté amb Alexandre Arnault, fill del director general de Moët Hennessy, Bernard Arnault.

L'estructura del negoci estarà dividida a parts iguals, cosa que segons els implicats garanteix la voluntat de cada soci d'«aportar les seves fortaleses per assegurar l'èxit del projecte». L'Armand de Brignac haurà de lluitar per créixer en un entorn actualment hostil com el mercat del xampany, que s'ha vist molt perjudicat per la pandèmia, amb una caiguda de les seves vendes del 17% el 2020, segons la Federació francesa d'Exportadors.