12 – O: Una oportunitat per celebrar la diversitat :: Prensa Ibérica per Correos

12 – O:
Una oportunidad para celebrar la diversidad

Correus s'uneix al Dia de la Hispanitat amb una campanya que posa el focus en una Espanya real, moderna, diversa i treballadora que avança cap al futur

Contingut ofert per:
Correos


Som a Galícia i al cel els avions pinten amb el fum de les seves esteles els colors de la bandera espanyola. Però podria ser un dia qualsevol, en un lloc qualsevol del nostre país. Cristina, cartera de Correus, afronta una nova jornada laboral. Davant d'ella, una moto, quilòmetres de carretera i un gresol humà representatiu de l'Espanya actual.

En el nou vídeo llançat per Correus per commemorar la celebració de l'12 d'Octubre, Cristina es creua amb dos entranyables avis de poble i amb un grup de xavals als quals tot els sembla molt "random". També, apareixen els nens que juguen alegres al carrer i els veïns i treballadors de diferents gremis, orígens, cultures i nacionalitats que omplen de vida els nostres pobles i ciutats. A les façanes hi ha banderes espanyoles, però també aquelles que llueixen amb orgull els colors de l'arc de sant Martí.

Perquè Espanya és així, intercultural, intergeneracional i diversa. I, precisament, de l'equilibri i la trobada de tots els grups sorgeix la riquesa i fortalesa de les societats modernes. Una societat que avança i canvia constantment.

Una empresa diversa per a una societat diversa

Les companyies no poden ser alienes a aquesta realitat i a les vicissituds socials. I en aquesta qüestió, Correus ha estat i és un exemple. La seva història comença el 1716, i des de llavors, no ha deixat d'innovar, evolucionar i adaptar-se al mercat i als canvis de la societat. Correus fa anys que diversifica la seva activitat per poder oferir un servei cada vegada més complet, d'acord amb els nous temps i les noves necessitats dels ciutadans.

Així, el que va néixer com un operador d'enviaments postals i paqueteria és avui l'empresa pública més antiga i més gran d'Espanya, amb prop de 51.000 professionals, 2.370 oficines i 7,5 milions d'enviaments diaris. Però el seu model de negoci no deixa de créixer i reorientar-se cap a altres àmbits. L'estratègia passa per aprofitar al màxim la tremenda capacitat instal·lada de l'empresa, els seus recursos materials i humans per posar el ciutadà en contacte amb productes i serveis de qualitat que facilitin el seu dia a dia i facin la seva vida més còmoda. I això, amb independència del lloc on es trobi. Perquè no podem oblidar que una de les forces de Correus és el seu paper vertebrador del territori, ja que arriba fins i tot als nuclis més petits i despoblats de "l'Espanya buidada".

Gràcies al seu catàleg renovat de productes i serveis i a la seva capil·laritat territorial, Correus s'ha convertit en una empresa moderna i eficaç, adaptada a la nova realitat digital i a les demandes d'aquesta Espanya diversa que mostra al vídeo de la nova campanya.

Cada matí quan els carters surten de les Unitats de repartiment, s'obren les portes de les oficines de Correus, s'entra al seu web, o es clica a la pantalla de l'smartphone buscant l'app de Correus, s'obre un món de possibilitats que repercuteixen en la qualitat de vida dels ciutadans i que fa uns quants anys ningú s’hauria imaginat.

Nous serveis per als nous temps

Parlem, per exemple, de poder ingressar i retirar efectiu. Mitjançant el servei Correus Cash i gràcies a les aliances signades per Correus, els clients de Banco Santander, Evo Bank o Banco Mediolanum ja poden fer aquesta gestió en 2.370 oficines i en 2.282 punts d'atenció rural. Aquest servei adquireix una especial rellevància en aquestes zones rurals on no hi ha sucursals bancàries, ja que permet que totes les persones, sense importar el lloc on resideixin, puguin accedir a serveis financers de primera necessitat.

Correus instal·larà 1.500 caixers automàtics en localitats de tot Espanya

A més, per abordar aquesta exclusió financera, Correus també ha iniciat la instal·lació de caixers automàtics, fins a 1.500 a tot Espanya, estudiant la ubicació de caixers en zones rurals que no disposen de cap oficina bancària, però sí que compten amb punts d'atenció de Correus.

En alguns punts d'Espanya fins i tot és possible realitzar aquestes operacions bancàries, així com adquirir productes postals, pagar rebuts de subministraments o gestionar serveis de telefonia, sense sortir de casa. I és que les carteres i carters rurals s'han convertit en els millors aliats dels habitants de zones rurals gràcies als seus dispositius portàtils -PDA- amb els quals ofereixen al mateix domicili molts dels serveis que fins fa poc només es prestaven en oficines o a la botiga en línia de la companyia logística.

L'acollida d'aquesta iniciativa, que va arrencar al febrer, ha estat tan bona que la previsió és que abans de finalitzar l'any s'estengui a les 6.400 persones que treballen en el repartiment rural. La idea és seguir acompanyant els ciutadans, estalviar temps i desplaçaments, com ja fan gràcies a prop de 2.400 oficines repartides per tota la geografia.

Realitzar operacions bancàries, comprar entrades i bitllets, fer gestions amb l'Administració... Les oficines de Correus s'han transformat en centres multiserveis

Poc tenen a veure aquests centres amb els de dècades enrere. El concepte de finestreta en la qual es recollien i enviaven cartes i paquets ha evolucionat molt i avui ens trobem davant espais moderns que a manera de "finestreta única" i nuclis tecnològics i multiserveis ofereixen l'opció d'enviar un burofax o telegrama, ajudar a comprar bitllets de tren i entrades, contractar serveis de telecomunicacions o asseguradores, i realitzar tràmits amb l'Administració, tant local i autonòmica com estatal.

Tecnologia i sostenibilitat

El ciutadà és al centre de l'estratègia de Correus. I per això, entre els seus últims passos endavant destaca el llançament de Correus Market, una cadena de venda en línia per a pimes i autònoms. A través d'aquesta plataforma, Correus porta a cadascú el que necessita, sense deixar ningú enrere, i ajuda molts productors locals a superar les dificultats de comercialització en línia. A més, també els brinda l'espai Correus Labs, un punt de trobada i innovació per ajudar ‘start-ups’ a plasmar al món real les seves idees.

Correus incorporarà a més pròximament a la seva flota 400 noves motocicletes elèctriques en rènting de llarga durada (60 mesos), el lliurament del qual està previst per a principis de desembre. Per tant, abans de final d'any, la companyia comptarà amb un total de 1.300 motos elèctriques cosa que conforma una de les flotes de vehicles elèctrics i de baixes emissions més grans del sector.

Top