Els supermercats segueixen prestant els seus serveis durant la crisi sanitària del coronavirus sota mesures especials de seguretat per a clients i empleats

La crisi del coronavirus ens està deixant moltes històries de superherois. Porten mascaretes que els tapen part de la cara, però el seu afany no és emmascarar la seva identitat; són de carn i ossos i les seves armes són l’esforç i el treball diari; mentre als carrers tot sembla haver-se aturat, ells es mouen per nosaltres.

Parlem de sanitaris, per descomptat, però també de personal de neteja, bombers, personal de seguretat, transportistes, policies, repartidors, taxistes, gasoliners, periodistes, farmacèutics, reposadors, caixers i una infinitat de professionals més que també mereixen un aplaudiment.

Les botigues d’alimentació són un servei essencial i des que va començar la crisi no han aturat la seva activitat. No obstant, per adaptar-se a la nova situació i prioritzar la seguretat d’empleats i compradors han anat implementant una sèrie de mesures especials com la reducció de l’horari o la prioritat d’atenció a determinats col·lectius.

En el cas del Grupo El Corte Inglés, 300 establiments comercials a tot Espanya continuen operatius per garantir el subministrament diari de productes frescos, envasats, refrigerats i congelats, així com productes de parafarmàcia i de gran consum destinats principalment a la neteja i higiene personal.

Entre aquests locals hi figuren els supermercats Supercor (el seu horari d’atenció al públic és de 9 a 20 hores) i els hipermercats Hipercor i àrees d’alimentació i gran consum dels centres d’El Corte Inglés (oberts de 10 a 20 hores).

Mesures especials de seguretat

Amb el fi de convertir els centres comercials en un lloc segur, El Corte Inglés ha activat una bateria de mesures dirigides tant a cuidar els clients com els seus treballadors.

Qui vagi a comprar aquests dies a Supercor, Hipercor o El Corte Inglés es trobarà que es controla l’accés i el nombre de clients per garantir les distàncies de seguretat, senyalitzades tant a terra com amb visualitzacions específiques. A més, a cada client se li facilita desinfectant de mans abans d’entrar a la botiga i se li ofereixen guants protectors, se li entrega el carret una vegada desinfectat davant d’ell i es desinfecten també els bolígrafs electrònics de pagament després de cada ús.

Una altra mesura important és la que afecta les persones més grans de 65 anys, que tenen prioritat a l’hora de fer la compra, amb el fi que estiguin a fora de les seves cases tan poc temps com sigui possible. Existeixen caixes especials per a ells i se’ls ajuda a posar en bosses els productes i a agilitzar la compra.

De cara als empleats, tots van protegits amb guants i mascaretes, disposen de gel hidroalcohòlic per netejar-se les mans, s’han instal·lat mampares transparents a les línies de caixa per evitar el contacte i es mantenen les distàncies de seguretat entre companys i amb els clients. A més, a l’entrada de personal dels centres d’El Corte Inglés s’estan instal·lant càmeres termogràfiques i termòmetres per mesurar la temperatura dels empleats. Si algun presenta una temperatura compatible amb el coronavirus, se’l deriva al servei mèdic de la companyia, especialment atent a l’evolució del coronavirus, i se l’envia a casa.

Servei de compra sense contacte físic

Per contribuir que es compleixi l’aïllament recomanat per les autoritats i frenar la corba de contagis, des del Corte Inglés s’han reforçat també els serveis de compra sense contacte físic, com la compra telefònica o per Internet amb recollida de mercaderia a l’aparcament dels centres comercials (Clic&Car) o amb enviament a domicili.

Des de la companyia s’està fent un gran esforç per atendre totes les peticions que els arriben. Les comandes en línia i l’enviament a domicili s’han multiplicat per sis, mentre que el servei de Clic&Car, que permet recollir també articles d’informàtica i telefonia, llar o entreteniment infantil, ho ha fet per cinc. Per millorar els seus serveis s’han ampliat les línies telefòniques, s’ha ampliat a diumenge el servei de supermercat i productes de primera necessitat, i la recollida de mercaderia en aparcaments. A més a més, s’ha llançat una nova App que permet pagar des del mòbil amb la Targeta de Compra d’El Corte Inglés, evitant així el contacte físic.

Acció especial per a sanitaris

Pensant en tots els professionals de la Sanitat i la càrrega que suporten aquests dies, la companyia ha creat també una plataforma especial per a ells que els facilita les gestions del cistell de consum. S’ha habilitat una línia de compra telefònica i una adreça d’Internet només per a sanitaris. Aquesta informació es facilitarà a les gerències dels hospitals. A més, l’enviament als seus domicilis és gratuït.

Perquè en temps de crisi, tots els superherois s’ajuden. Espatlla amb espatlla fem front al coronavirus.

300 establiments comercials a tot Espanya continuen operatius