Els carrers de Madrid s'han convertit en un museu a l'aire lliure :: Prensa Ibérica per Telefónica

Els carrers de Madrid s'han convertit en un museu a l'aire lliure

Descobriu la riquesa, la diversitat i les històries de la col·lecció permanent del Museu Nacional d’El Prado 'A la vuelta de la esquina'

Contingut ofert per:


Com deia Andy Warhol: "L'art és allò que deixes sortir". El museu d’El Prado sembla haver-se pres aquesta frase al peu de la lletra i des del 18 de maig passat ha sortit als carrers de Madrid. 'A la vuelta de la esquina' és com s'ha anomenat aquest projecte que busca irrompre en la quotidianitat dels ciutadans i aconseguir despertar el seu interès per grans obres mestres. Gràcies a la col·laboració de Telefónica, Iberia i l'Ajuntament de Madrid, institucions compromeses amb la cultura i l'enriquiment artístic de la societat, la ciutat de Madrid s'ha transformat durant tres setmanes en una galeria urbana, que ha acollit una vintena de recreacions a mida real de pintures del Museu Nacional d'El Prado.

Des del 18 de maig i durant 3 setmanes, poden trobar-se les obres exposades per la capital, en llocs inesperats, propers i sorprenents com el mercat de la Paz, la Impremta Municipal, el poliesportiu Marqués de Samaranch o Mercamadrid. No us despisteu perquè en girar la cantonada us podeu trobar una obra mestra. Res de caminar escrivint pel mòbil o despistats, durant aquestes setmanes obriu bé els ulls per no perdre-us cap de les obres repartides per Madrid. Telefónica, patrocinador de l'esdeveniment, té 3 obres en ubicacions de la companyia: Movistar Gran Vía 28, Distrito Telefónica i Movistar Academy Magariños.

#VuelveAlPrado

Així mateix, el museu d’El Prado convida els transeünts que es trobin amb algunes de les obres repartides per la ciutat, a fer-ne una instantània i compartir aquesta troballa inesperada a les seves xarxes socials amb el hashtag #VuelveAlPrado. Amb aquesta iniciativa es busca que els ciutadans tornin als museus i consumeixin cultura.

Prado Puerta Digital

En la recreació de les pintures seleccionades ubicades per Madrid es recrea el format de les originals, tal com estan al museu, incloent-hi el seu cartell explicatiu. A més, s'ha incorporat un codi QR al costat de cada obra perquè els vianants puguin ampliar la informació i facilitar-los la possibilitat de comprar l'entrada a través del seu telèfon intel·ligent mitjançant la nova eina impulsada per Telefónica, Prado Puerta Digital. Com a companyia benefactora del Programa d'Atenció al Visitant del museu d’El Prado, Telefónica està al darrere de les principals fites en la transformació digital de la gran pinacoteca espanyola.

L'app Prado Puerta Digital per al mòbil permet als visitants del museu obtenir la seva entrada per al mateix dia de forma fàcil i ràpida, sense costos addicionals a través d'internet. S’hi pot trobar tota la informació referent a accessos, serveis i condicions de la visita i es pot canviar la data i hora de la visita de forma senzilla, després de la seva adquisició.

El museu d’El Prado, amb més de 22 milions d'euros en ingressos per venda d'entrades, gràcies a aquesta eina podrà planificar i anticipar les necessitats dels visitants, contribuint a fer que la seva experiència sigui excepcional des del primer contacte digital que tinguin amb la pinacoteca . Per a Miguel Falomir, director del Museu Nacional d'El Prado, "el paper de Telefónica, com a benefactora del Programa d'Atenció al Visitant, ha estat fonamental en aquest procés de transformació digital d’El Prado. Puerta Digital suposa per a nosaltres un pas endavant qualitatiu i quantitatiu molt important".

Top