Aída Cordeiro :: Prensa Ibérica per Cámara de Comercio de España

Aída Cordeiro (36 anys)

Fundadora i CEO d'ATTESOR
(A Coruña – Galicia)

Contingut ofert per:


Què és 'Attesor' i a què es dedica l'empresa?

Attesor és Rosetta al revés i al·ludeix a la pedra Rosetta, que va ser la clau per desxifrar els jeroglífics egipcis i tenir les primeres traduccions documentades. El nom simbolitza la nostra aposta per capgirar el sector de la traducció i els procediments tradicionals, innovant en tots els nostres processos i incorporant les últimes eines tecnològiques per agilitzar els processos, millorar la qualitat i l'homogeneïtzació lingüística, etc.

El nostre logo té un ocell, que a la pedra Rosetta representa la A, que és la nostra inicial. A més, els ocells també representen la comunicació, que és justament el que busquem a Attesor, millorar la comunicació entre empreses i persones.

Pel que expliques, Attesor és més que una agència de traducció i interpretació, com és el vostre model de negoci i què us diferencia?

Nosaltres ho plantegem com una agència de comunicació internacional perquè a més de les traduccions, el que oferim és un servei d'adaptació de continguts a altres cultures. Al final tots veiem el món segons l'entorn que ens envolta. No pots comunicar de la mateixa manera a Espanya que als Emirats Àrabs i, per això, els nostres serveis inclouen estratègies de comunicació segons el país de destinació. Per exemple, no pots traduir una recepta paraula per paraula si té ingredients locals, com ara pebre vermell de la Vera o Oli d'Oliva Verge Extra, quan no existeixen en altres països. El que fem és buscar receptes en aquests països, amb ingredients adaptats als seus gustos culinaris.

¿Tecnologia i lingüística van de la mà?

Sí, el sector evoluciona i o t'adaptes per ser competitiu o et quedes enrere. A Attesor tenim les últimes eines tecnològiques que hi ha al mercat per al món de la traducció. Aquí a Galícia vam ser els primers a utilitzar sistemes de traducció simultània en remot. També tenim eines que ajuden, per exemple, quan cal traduir programari o pàgines web amb codi incrustat i així es minimitza el marge d'error.

I, per descomptat, també són claus els nostres empleats en plantilla -ara mateix dos gestors de projectes i una noia que s'encarrega de les finances- i els traductors i ‘copys’, que són tots col·laboradors externs. Nosaltres tenim tot el sistema preparat per poder teletreballar i el que fem contínuament són proves de selecció i augmentarem la nostra xarxa de col·laboradors segons la necessitat de cada projecte en concret. Al final els traductors es van especialitzant per àrees i tenim experts en medicina, mecànica, màrqueting…

Projectes de temàtiques diferents i també d'idiomes diferents…

Coreà, japonès, xinès… fins i tot malai, bengalí o urdú. Traduïm tots els idiomes.

Com va sorgir la idea de crear l’empresa?

D'una banda, jo em sentia estancada treballant per compte d'altri. Volia continuar evolucionant, volia investigar totes aquestes eines, però ni els caps ni els meus companys es volien trencar el cap amb coses noves. De l'altra, per una situació personal jo havia de treballar des de casa i necessitava una flexibilitat que em permetés conciliar. Me’n vaig atipar i vaig dir ‘jo crec que ho puc fer millor’ i vaig començar a pensar, a treballar en el meu propi projecte, fins que vaig deixar la meva feina, em vaig llançar i vaig creure Attesor fa cinc anys.

Com et va ajudar la Cambra de Comerç a través del programa PAEM?

Al principi em va ajudar a centrar-me perquè quan crees la teva empresa sorgeixen molts dubtes i preguntes. Jo sabia fer molt bé la meva feina però no coneixia els secrets d'una empresa, tots els tràmits que cal fer, les ajudes, les subvencions… Romyna Fraga, que treballa a la Cambra de Comerç de la Corunya fa una tasca meravellosa i va ser ella qui em va informar sobre totes aquestes qüestions i em va acompanyar pas a pas en la creació i consolidació de la meva empresa.

A més, des de llavors he mantingut una relació molt estreta amb ells, m'han donat visibilitat, m'han donat l'oportunitat de fer ‘networking’ i participar en esdeveniments. Aquestes trobades, en què coneixes altres empresàries i els seus projectes, són superenriquidors i aprens molt.

Quines qualitats ha de tenir una dona emprenedora?

La inquietud, no acomodar-se en l'estabilitat i la seguretat. Ambició, però no ambició econòmica, sinó ambició professional de voler millorar i superar-se.

Quins consells donaries a una dona que vulgui emprendre el seu negoci?

Els diria que s'ho pensessin molt, que investiguessin molt i no tinguessin pressa. Cal no idealitzar l'emprenedoria, és molt dur i cal treballar molt. Però si ho tenen clar, els animo que segueixin endavant, que hi apostin i busquin ajuda. Per mi és una gran satisfacció, faig el que vull, com vull i, de moment, ho estem fent bé.

Top