Cada cinc minuts. Aquesta serà l'alta freqüència d'autobusos que tindrà, a partir de mitjan setembre, la parada del Pare Clotet, situada davant del conegut gimnàs Gimbe, al carrer de Sant Antoni Maria Claret de Manresa. L'Ajuntament pretén convertir aquesta parada, que és just a sota l'estació de Manresa Alta de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), en un gran punt de concentració d'autobusos que portin els passatgers al centre de la ciutat. Aquest increment del trànsit de busos pel carrer de Sant Antoni Maria Claret provocarà que s'eliminin totes les places d'aparcament (una quinzena) entre el carrer del Pare Clotet i la carretera de Santpedor. Pel que fa a la resta del carrer de Sant Antoni Maria Claret, on es concentra un alt nombre de centres mèdics, s'hi continuarà podent aparcar gratuïtament.

Amb la prohibició d'estacionament al carrer del Gimbe, la plaça reservada a discapacitats, la zona de càrrega i descàrrega i la reserva d'estacionament per a motocicletes es traslladaran al tram del carrer de Sant Antoni Maria Claret entre els carrers del Pare Clotet i Indústria, per la qual cosa es perdran unes cinc places més d'aparcament lliure. Així, el concorregut carrer (per la gran afluència de persones als nombrosos centres mèdics i al gimnàs) perdrà, en total, una vintena de places d'aparcament gratuït. A més a més, l'Ajuntament ha informat que reforçarà la prohibició de l'estacionament a l'entrada de l'estació dels busos des de la carretera de Santpedor, espai on ara ja és prohibit aparcar, però on sempre hi ha cotxes estacionats que no són sancionats. D'altra banda, els contenidors de selectiva de l'estació es traslladaran als números 39-43 de la carretera de Santpedor.

La mesura, que arribarà en el marc de la Setmana de la Mobilitat, té com a objectiu promoure el transport públic entre les persones que arriben diàriament a la ciutat procedents dels pobles del Bages i que, majoritàriament, van en cotxe particular. També es vol estendre l'ús del bus urbà entre les persones que arriben en autobús interurbà a l'estació. Així, pràcticament sense moure's de l'estació, podran agafar de manera gratuïta un bus urbà que els portarà al centre de Manresa. Aquesta mesura s'ha considerat oportuna ara que ja hi ha la integració tarifària, perquè la compra d'un tiquet integrat d'una línia interurbana inclou el desplaçament amb el bus urbà. El regidor de Mobilitat i Via Pública de l'Ajuntament de Manresa, Joan Vinyes, ha explicat que "l'objectiu principal d'aquesta iniciativa és reduir el transport privat fent créixer el públic". Pel que fa a la nova prohibició d'estacionar en un tram del carrer de Sant Antoni Maria Claret, el regidor ha assenyalat que s'ha pres la mesura "perquè aquest ja és un vial molt saturat, sobretot quan hi circula un bus". Vinyes ha destacat, a més, "que la gerència del servei de Bus Manresa ha trobat molt bé la iniciativa i canviarà la informació i els panells de senyalització de l'estació i la parada".

L'augment de freqüència de busos serà possible a partir de la modificació de les línies 2, 4, 5 i 8, que canviaran el seu recorregut per poder-se aturar en aquesta parada i se sumaran als busos de la línia 1, que ja s'hi paren.

La Setmana de la Mobilitat de Manresa serà el moment en què, a banda de l'ampliació de la freqüència de busos a la parada del Pare Clotet, es presentaran altres millores per als desplaçaments alternatius al cotxe particular, com l'anul·lació de la circulació als carrers Na Bastardes i les Piques i millores en itineraris per a bicicletes.