Sense senyalitzar, sense proteccions, curt i sense cap enllaç directe amb altres vies reservades per a ciclistes. Així és el carril bici que ha presentat l'Ajuntament de Manresa com a principal novetat per a la implantació de la bicicleta, en la Setmana de la Mobilitat.

El nou tram de carril bici, que fa uns 100 metres de llargada, és situat entre el camí de Can Font i el Gimnàstic (el tram de la carretera de Santpedor que passa pel costat de l'Illa Verda). L'actuació, que ha estat finançada per la Diputació de Barcelona, ha consistit a repavimentar aquest tram i repintar-lo, deixant un voral per a la circulació de bicicletes. El nou carril bici, a banda de ser molt curt, i de no enllaçar directament amb cap altre carril reservat a ciclistes, ha quedat sense senyalitzar (amb la qual cosa es fa difícil descobrir que aquell nou i ample voral està pensat per a la circulació de bicicletes). Un altre punt feble de la novetat és la perillositat del carril, ja que, per una banda, no té cap tipus de protecció ni senyalització; i per l'altra, el fet que el carril sigui d'ambdós sentits fa augmentar la perillositat dels ciclistes, ja que la carretera de Santpedor només és un vial de baixada en el qual els cotxes circulen a una alta velocitat.

Fonts municipals han reconegut que el carril bici és curt i que, de moment, no queda ben connectat amb cap altre carril bici, però han explicat que aquesta petita actuació, tot i no tenir continuïtat, permet, ara, als ciclistes arribar des del centre de Manresa fins al parc de l'Agulla. El consistori proposa que, un cop el ciclista arriba al Gimnàstic i el carril bici mor, travessi la carretera de Santpedor pel pas de vianants amb semàfor que hi ha, circuli per la vorera que passa per darrere de l'Illa Verda, travessi el carrer de Santa Joaquima; i passi pel camí que porta a peu a l'Agulla. Aquest recorregut provoca que vianants i ciclistes convisquin en espais reservats (de moment) només als vianants, ja que ni els passos de vianants ni les voreres per on ha de circular el ciclista no estan senyalitzats com a carril bici.

D'altra banda, per arribar del centre de la ciutat fins a Can Font, l'Ajuntament proposa que, un cop mor el carril bici del carrer de la Concòrdia, de moment, el ciclista o bé passi pel camí interior de Can Font, o bé circuli pel tram de vorera de la carretera de Santpedor que està sense asfaltar i on no hi ha cap espai reservat a vianants. Cap d'aquests dos recorreguts, doncs, no està preparat, encara, com a carril bici.

Fonts de l'Ajuntament manresà han explicat que a hores d'ara encara no se sap quan es podrà senyalitzar el nou carril bici; i han assenyalat que, per a un nou pas en la implantació del carril bici a la ciutat, caldrà esperar que finalitzin les obres que s'estan fent al passeig de Pere III. Pel que fa a la perillositat que representa un carril bici de dos sentits en un espai on els vehicles circulen a elevades velocitats com és la carretera de Santpedor, a l'alçada del Gimnàstic, el consistori ha assenyalat que està estudiant reforçar la senyalització per fer augmentar la sensació de seguretat dels ciclistes, tot i que encara no hi ha res decidit.

DEL gimnàstic al CONCÒRDIAEl voral que representa ser un carril bici no està senyalitzatEl carril bici mor al cap de pocs metresEl ciclista ha de passar per una vorera sense pavimentarCarril bici al carrer de la Concòrdia