Cal alliberar el peatge de l'autopista C-16 entre Sant Fruitós de Bages i Sant Vicenç abans que desdoblar la C-55. És l'aposta que fa el Grup Municipal d'Esquerra a l'Ajuntament de Manresa, que creu que és una alternativa més ràpida i econòmica per solucionar d'una forma urgent els problemes de seguretat i embussos que pateix el tram sud de la C-55.

El cap del grup municipal Pere Culell creu que el desdoblament és molt car i té un gran impacte ambiental. A més a més considera que el desdoblament tardaria anys a estar enllestit i que comportaria riscos i incomoditats per als conductors com passa ara amb l'ampliació de l'eix Transversal.

En opinió de Culell tampoc no tindria sentit "fer dues vies ràpides quasi en paral·lel: una de pagament i l'altra gratuïta i incompleta ja que només arribaria fins a Castellbell i el Vilar". Opina que aquest model és el que es va aplicar a Madrid "i ara unes estan en fallida i per les altres no hi ha diners per fer-ne el manteniment, i ara volen fer-nos pagar als catalans aquest disbarat". Segons Culell, "no podem cometre els mateixos errors, i menys tenint en compte que nosaltres no tenim la possibilitat de fer pagar a uns altres les nostres infraestructures com fan a Madrid"

Esquerra portarà aquest tema al pròxim ple municipal, on presentarà una moció perquè l'Ajuntament demani la Generalitat que posi damunt la taula quin seria el cost del rescat de la C-16, per una banda, i què costaria el desdoblament del tram sud de la C-55 per l'altra. Segons ERC es tracta de debatre el tema amb serenitat "i veure quina de les dues opcions és la més econòmica, ràpida i ambientalment més sostenible".

Paral·lelament Culell ha reclamat a la Generalitat que executi el més ràpidament possible les obres per eliminar els punts negres de la C-55. Considera que és "inexplicable" que el govern del país "no atengui" aquestes demandes i no hagi inclòs cap partida en els seus pressupostos d'enguany per començar a fer les obres.