t

renta-vuit alumnes manresans van rebre ahir diplomes que acrediten el seu esforç per ajudar cent quaranta estudiants a millorar les seves notes a base de suport per fer els deures i per a l'adquisició d'hàbits d'estudi i d'organització de la seva feina.

El més curiós del cas és que els alumnes que aquest curs han fet de mestres han après el pa que s'hi dóna a l'altra banda amb tanta intensitat com han pogut rebre l'agraïment dels estudiants de primària i primer cicle de secundària als quals han donat un cop de mà. Els beneficiaris de les activitats de reforç extraescolar que aquest curs han ofert alumnes en pràctiques del cicle formatiu de grau superior d'Animació Sociocultural i Turística, i per alumnes de 1r i 2n de batxillerat dels instituts Guillem Catà, Lacetània, Cal Gravat i Pius Font i Quer són els darrers de la classe, els que no tenen les millors condicions de suport per tirar endavant, els que són els principals candidats a ser els culpables de si vola una bola de paper per l'aula.

Doncs resulta que una enquesta realitzada mostra que la gran majoria voldria tornar a tenir el reforç escolar i ha tret un profit constatable de l'experiència. I no només de coneixements sinó d'actituds i valors dels quals són difícils que es perdin pel camí, perquè s'han sentit escoltats, valorats i atesos.

Els 38 alumnes en pràctiques han participat del projecte Puntal que no funcionaria sense els 15 professionals de l'educació, professors jubilats i pensionistes que hi col·laboren de manera voluntària. Puntal va néixer fa 4 cursos i es coordina amb mestres, tutors i equips directius de les escoles participants. El reforç es desenvolupa en el mateix centre educatiu fora de l'horari lectiu dos dies la setmana.

Es tracta d'un projecte que està obert a la col·laboració de totes les persones que hi vulguin participar com a acompanyants d'infants i adolescents. Els interessats poden demanar més informació al 93 873 92 08 (Fundació Lacetània) o al 93 875 24 85 (Ajuntament).

Cal gent per continuar fent rutllar aquesta cadena de favors de mestres veterans, alumnes que ensenyen altres alumnes al mateix temps que aprenen d'ells.