Una de les obres més rellevants que Territori i Sostenibilitat començarà d'aquí a final d'any afecta la C-55 a l'altura de Manresa, una carretera amb una alta intensitat de trànsit, amb més de 25.000 vehicles de mitjana diària en algun del seus trams, i un dels punts negres en sinistralitat del mapa català que el Govern vol eliminar, segons explica Santi Vila, conseller de Territori i Sostenibilitat. En una entrevista a l'ACN, Vila ha avançat l'adjudicació a l'empresa Pasquina SA per 2,5 milions d'euros per fer el desdoblament d'aquesta via en un tram d'1,5 quilòmetres entre Manresa i Castellbell i el Vilar. Les obres començaran a partir d'aquest octubre i s'allargaran fins el maig del 2015.

El conseller Santi Vila assegura que aquesta actuació no és la primera que es fa en la C-55 a l'entorn de Manresa i tampoc serà l'última. El conseller reconeix que aquesta infraestructura viària registra una important densitat de trànsit de l'entorn d'una mitjana de 25.000 vehicles diaris en alguns dels seus trams, cosa que suposa convertir-se en una carretera ''molt pressionada'' i el Govern ''no aturarà'' l'actuació fins que deixi de ser un punt negre en sinistralitat.

L'actuació que ara ha adjudicat el Govern afecta a 1,5 quilòmetres de la ronda de Manresa que es desdoblaran per un valor de 2,5 milions d'euros en una part del tram entre Manresa i Castellbell i el Vilar. L'obra s'ha adjudicat l'última setmana de juliol, i serà una de les actuacions més importants que el Departament farà d'aquí fins a final d'any.

Santi Vila recorda que durant aquesta legislatura ''no s'ha parat'' de fer actuacions en la C-55. En concret aquest mateix tram que ara es desdoblarà, el juliol de l'any passat va veure com finalitzaven unes obres que van permetre instal·lar un separador dels sentits de circulació que han permès reduir la sinistralitat en un 30%, segons dades facilitades pel Departament.