El soroll és la principal font de conflictes entre veïns a Manresa, segons les dades del servei municipal Enllaç, que treballa per a la millora de la convivència ciutadana. El 2014 va intervenir en 109 casos i en va resoldre el 68%.

Les molèsties generades per sorolls són les que generen més conflictes. El 30% dels casos que van arribar a Enllaç. Els segueixen la dificultat de relació (23%); la neteja (14%); la gestió de la comunitat (9%), i, ja més enrere, temes com humitats, ús dels espais comuns, males olors i animals domèstics.

Pel que fa als usuaris que utilitzen el servei, la majoria, un 71%, són d'origen autòcton, i la resta nouvinguts. D'aquests darrers, la població magribina és la que fa servir més aquest servei.

L'any passat, Enllaç va intervenir en 109 casos per tal de millorar i afavorir la convivència ciutadana, i va atendre 252 persones, que van manifestar diferents problemàtiques que afectaven un total de 1.350 veïns de Manresa. De tots els temes oberts, 95 eren nous i de 14 se n'estava fent un seguiment des de l'any anterior.

De tots els casos oberts, el 68% es van resoldre satisfactòriament després de la intervenció del servei d'intermediació. El 15%, que representa 14 casos, es van tancar sense arribar a un acord; el 8% es van tancar a petició d'una de les parts i la resta s'han derivat a altres àrees de l'Ajuntament.

La majoria de demandes que arriben al servei fan referència als esmentats problemes de convivència veïnal. Representen el 86% dels casos. Ja més lluny, amb el 7%, hi ha temes d'ús d'espais comuns, les activitats econòmiques suposen el 6%, i l'incompliment d'ordenances, l'1%. El servei Enllaç es va crear l'any 2006 i depèn dels Serveis Socials.