Pagament amb targeta de crèdit, anul·lació telemàtica de denúncies, pantalla tàctil que permetrà rebre informació de serveis de la ciutat i lector de codis QR per facilitar l´ús dels vals comerç seran, entre d´altres prestacions, els avantatges dels nous parquímetres que s'han començat a instal·lar a Manresa. En una primera fase, a partir d'aquest dijous 30 d'abril, ja se'n podran fer servir 9. Més endavant, n'hi haurà disponibles 24 més.

Pagament amb targeta i funció contactless. A banda del pagament en monedes, com a novetat la màquina permet el pagament amb targeta de crèdit d´una forma més senzilla, incorpora un lector contactless (lector de targeta sense contacte), i un nou sistema de lector de targetes certificat online (EMV) que millora la seguretat del pagament. Amb aquest lector la targeta està accessible en tot moment evitant el risc de bloqueig de la targeta a l´interior de la màquina.

Pantalla tàctil en color de 10,4´ multimèdia i teclat retroil·luminat. Dissenyada per fer més entenedora la interacció amb l´usuari ja que anirà donant la informació necessària en funció del tràmit que es desitgi. Per donar major accessibilitat el parquímetre també disposarà d´un teclat retroil·luminat que permetrà també realitzar totes les funcions.

Informació dels serveis a la ciutat. Aquest nou model de parquímetre permet incorporar i mostrar a la pantalla tàctil informació d´interès pel ciutadans com ara serveis propers (plànol de situació), activitats que ofereix l´Ajuntament, fires locals, turisme i altres que s´aniran actualitzant periòdicament.

Connexió 3G. El nou model de parquímetre multifunció, model VIA, incorpora la comunicació en xarxa online, mitjançant un mòdem 3G, per tal de millorar la gestió del servei i permetre la comunicació en temps real entre el parquímetre i el sistemes informàtics de gestió.

Comunicació en temps real per la pròpia gestió del servei. El parquímetre disposa d´un software de gestió que transmet les incidències de la màquina als responsables de l´empresa i a l´Ajuntament, per tal de donar solució d´una forma més ràpida a les mateixes. També permetrà disposar en temps real dels tiquets obtinguts per màquina i d´informes de gestió sobre l´ocupació de les places, recaptació i incidències.

Anulació de denúncies les 24 hores. El nou sistema permet el seu ús durant les 24 hores del dia (tant per fer pagaments com per l´anul·lació de denúncies), que fins ara només es podia realitzar durant l´horari del servei. L´empresa EYSA ha implantat un telèfon gratuït d´atenció a l´usuari també de 24 hores, que estarà visible en tot moment a l´expenedor. El nou sistema permet, introduint el número de la sanció, anul·lar de forma telemàtica les denúncies que siguin anul·lables sense haver-la de dipositar enlloc físicament, i quedant-se l´usuari un comprovant (tiquet d´anul·lació). Fins ara s´havia d´obtenir un tiquet d´anul·lació que conjuntament amb el resguard de la denúnciaes dipositava en un sobre dins d´una bústia del mateix expenedor. Això provocava dificultats a alguns usuaris a l´hora de fer el tràmit.

Lector de codis QR . Amb motiu de la incorporació d´aquests nous parquímetres amb utilització 24 hores, properament s´incorporarà un lector de codis QR que permetrà afegir temps d´estacionament mitjançant vals de comerç o seleccionar la denúncia rebuda per tramitar la seva anul·lació, directament passant el codi pel lector, sense haver d´escriure el seu número.

Aparcament per matrícula (en una segona fase). En la segona fase d´implantació, un cop s´hagin substituït tots els parquímetres, s´implementarà l´aparcament per matrícula. L´avantatge d´aquest sistema és un estalvi de temps per a l´usuari, ja que permetrà ; que no calgui tornar al vehicle a col·locar el tiquet. També permetrà ampliar el temps d´aparcament sense haver d´esperar a que s´acabi el temps pagat (com ara ja fan els usuaris de l´aplicació per mòbil Eysamobile).