L'Ajuntament de Manresa ha donat el vistiplau perquè l'empresa concessionària del transport públic urbà, Manresa Bus, compri dos autobusos híbrids que funcionen amb benzina i electricitat. Substituiran dos vehicles vells de la flota.

L'any passat Manresa Bus va fer diverses proves amb diferents models de vehicles híbrids per valorar els rendiments en el servei normal del transport públic urbà i en condicions reals. Llavors es va poder comprovar que l'estalvi de combustible oscil·la entre el 7 i el 24 %, i que hi ha una important reducció de l'emissió de soroll i de partícules contaminants.

El model més adequat

A partir d'aquestes proves es va decidir que el model d'autobús híbrid testat més eficient és el de la firma Man A 37 Euro6. Aquest estalvia el 22 % pel que fa al consum de gasoil, tot i que el manteniment i el seu preu de mercat és més car, "com qualsevol turisme híbrid", explica el gerent de Manresa Bus, Francisco Ledesma. Costen uns 300.000 euros cadascun, i és previst que es posin en circulació el darrer trimestre d'aquest any. El principal guany és per al medi ambient, assegura Ledesma. També ho notarà l'usuari. Hi ha més sensació de confort. "Les arribades i les arrancades a les parades són molt més suaus, com si fos un metro", afirma. L'estructura del vehicle és diferent dels que circulen actualment, però exteriorment no hi haurà cap diferència, ja que lluirà la imatge visual del servei.