L'entorn de la plaça del Remei, per la part interior de l'illa de cases, té molts números per ser l'espai de la via pública de Manresa que ocupa el número 1 del rànquing de vials més foradades.

Per l'aspecte de degradació que presenta el paviment sembla clar que aquesta part de l'espai públic deu ser de les primeres a la llista d'espera d'intervencions urgents a la via pública.

No es tracta només del recital de sots que conté sinó també el grau d'esmicolament al qual ha arribat el paviment, amb el perill que això comporta per a l'estabilitat dels vehicles, sobretot els de dues rodes. Però no només això sinó també amb el risc que una pedra surti disparada a alta velocitat cap a altres vehicles o cap als vianants.

I no és només l'entorn de la plaça del Remei sinó que el carrer Bisbe Comes que hi conflueix molt trànsit que ve de la carretera de Vic, del Passeig i de la carretera de Santpedor també es troba en un estat similar. Per acabar-ho de rematar també hi ha forats considerables a la cruïlla de la carretera del Pont de Vilomara amb l'avinguda Bertrand i Serra.

Més enllà de la concentració de punts negres en aquest sector, l'asfalt de bona part dels carrers de Manresa continua en estat crític.

Bonys, sots, voreres esquerdades, paviments trencats... el ventall és ampli i variat i es tracta d'una afectació general que tant es fa present a un camí que es troba en un extrem de la ciutat -per exemple el camí de cal Xerraire, al final de l'avinguda Tudela del barri de la plaça Catalunya (vegeu Regió7 de dissabte)- com el mateix carrer d'Àngel Guimerà, al rovell de l'ou de la ciutat (vegeu diari del 14 de gener).

Risc per a la seguretat

El de la plaça del Remei és un dels casos alarmants i que posen en risc la seguretat dels conductors, especialment de motocicletes o de bicicletes.

Els sots de mida considerable van acompanyats d'un desgast molt accentuat del paviment; tan, que fins i tot es pot veure la capa anterior a l'asfalt. Circular-hi amb un vehicle lleuger de dues rodes no és fàcil, ja que el deteriorament afecta tota la plaça.

En vials de gran volum de trànsit com l'avinguda de les Bases o al Passeig de Pere III mateix, a l'alçada del restaurant Atenas, hi ha alguns sots de dimensions més que considerables.

Quadruplicar la inversió

L'Ajuntament és plenament conscient d'aquesta situació,però l'impacte de la crisi sobre la hisenda municipal ha reduït molt la inversió en manteniment de la via pública que es pot dur a terme.

L'Ajuntament assegura que canviar la cara a l'espai urbà serà costós, i, per fer-ho possible apunta que caldrà apujar la inversió de l'arranjament de carrers, places i parcs fins al milió d'euros a partir del 2017, sempre que la situació financera ho permeti.

Això significaria multiplicar aquesta partida gairebé per quatre respecte als darrers pressupostos.

Actualment, el consistori està impulsant una auditoria de l'espai públic amb la col·laboració d'entitats veïnals i col·lectius.