Una família passa gana. Truca a serveis socials, però sap que hi ha moltes persones passant penúries i demana una cita sense deixar constància que aquella nit a taula hi haurà ben poca cosa. Li donen cita per a tres setmanes després.

Per evitar disfuncions com aquestes, l'Ajuntament de Manresa ha canviat el sistema de la primera atenció que es dóna a les persones que demanen ajut per tal de garantir que seran ateses en menys de 48 hores per una treballadora social.

Això ha de permetre que la persona que demana ajuda sigui objecte d'una entrevista suficientment intensiva perquè els Serveis Socials municipals es puguin fer una idea més ajustada de la seva situació.

El que passava fins ara és que la persona demanava hora donant un mínim d'informació i el resultat era que tothom s'havia d'esperar el mateix temps -fins a tres o quatre setmanes- fos quina fos la seva situació, que podia ser prioritària o no, exceptuant les situacions urgents que, un cop comunicades, "sempre estan garantides", va assegurar la regidora d'Acció Social, Mercè Rosich.

L'atenció immediata es dóna en casos de maltractaments, desemparament de gent gran, desnonament en un termini inferior a 15 dies, manca d'alimentació i tall de subministrament.