Els grups de l'oposició a l'Ajuntament lamenten que a la campanya "Manresa, et porto al cor" no apareguin més rostres que conformen la societat civil. La iniciativa, liderada per l'Ajuntament, té com a finalitat insuflar optimisme, orgull de pertànyer a la ciutat i promocionar els principals actius urbans amb un vídeo en què es mostren els emplaçaments més emblemàtics.

El 19 de març va tenir lloc al Teatre Conservatori l'acte que donava el tret de sortida de la campanya, amb una festa en què el grup de música Gossos va estrenar la cançó 'La llum que portes dins'. L'oposició assegura que l'estètica dels vídeos i la posada en escena van ser "atractives", però critiquen que no es fes esment de diferents col·lectius, com el d'immigrants, o dels moviments socials, que tenen un pes específic a la ciutat.

Jordi Masdeu (CUP). El regidor de la CUP no és partidari de campanyes com la de "Manresa, et porto al cor", perquè considera que la millor manera que la gent se senti orgullosa de la ciutat és "solucionant la vida dels manresans i treballant per fer una ciutat més atractiva per a la gent que hi viu i la de fora".

En aquest sentit, afirma que "és urgent dignificar la vida dels manresans". Quant a l'estètica del vídeo i la posada en escena de la festa, la CUP creu que "van ser molt atractives", però retreuen que "és la imatge de la ciutat que té l'equip de govern", i que el seu partit l'hauria fet d'una altra manera. "No ens agrada que hi surtin determinades institucions i empreses, i hi falten els moviments socials i persones que fan moltes coses per Manresa". També lamenta que no hi apareguin col·lectius d'immigrants, i afegeix: "els únics estrangers que hi apareixen són els jugadors de bàsquet".

Felip González (PSC). "L'acte em va agradar molt i estic molt a favor de la campanya. Està duta a terme amb molta professionalitat. Només critico la tria de les 50 persones que apareixien al vídeo", afirma el portaveu del socialistes al consistori. "Em van contestar des de l'Ajuntament que la campanya s'ha fet per sumar, doncs jo dic que s'hi han deixat d'incloure sumands pel camí", afegeix.

A part d'això, el dirigent del PSC a Manresa assegura que tampoc no hi han d'aparèixer aspectes com la pobresa o la reivindicació social perquè l'objectiu és promocionar la ciutat i donar optimisme. "També és molt encertat que Gossos hi participés amb una cançó, és un grup musical que m'agrada molt", afegeix.

Andrés Rojo (Ciutadans). Critica que la campanya s'hagi fet sense la participació dels grups que estan representats al consistori. De fet, és l'única crítica que fan al projecte, ja que Rojas creu que potser és cert que hi podrien haver aparegut altres indrets de Manresa amb la finalitat de donar-los més visibilitat, però "en un vídeo promocional és lògic que apareguin els llocs més emblemàtics per atraure els turistes".

Espera que la campanya, ja que tindrà continuïtat, pugui tenir l'aportació dels diferents grups que són a l'oposició. "Donem suport al govern de Convergència i Esquerra en la posada en marxa de la campanya promocional, però ens haurien d'haver donat opcions de treballar-ho conjuntament perquè ens ho van comunicar quan ja estava tot fet i decidit".

Àlex Izquierdo (Democràcia Municipal). Els integrants de la marca de Podem al consistori no estan d'acord amb la gestió de la campanya. "Els cost de la cançó de Gossos és de 9.000 euros més 2.500 euros els propers quatre anys per drets d'autor. Pensem que aquesta despesa és massa elevada".

També critica que en el vídeo no hi figurin els moviments socials. "Organitzacions com la PAHC de Manresa són reconegudes a arreu de l'estat, i pensem que són un actiu de la ciutat", lamenta Izquierdo, del principal cercle de Podem a Manresa. Tot i així, reconeix que "és un bon vídeo promocional".