Les empreses que fins ara explotaven la lína Manresa-Barcelona -unides en una Unió Temporal d'Empreses (UTE)- es preparen per a futures reestrucutracions un cop deixin d'oferir el servei, tot i no saber encara la data en què la Hispano Igualadina començarà a operar. Una sentència del Tribunal Suprem obliga la UTE a deixar d'explotar la línia en benefici d'Hispano, que -segons l'alt tribunal- és qui realment es mereixia guanyar el concurs públic que va convocar la Generalitat fa sis anys.

La UTE està formada per les empreses d'autobusos Castellà, Julià i Alsina Graells. La manresana Castellà és la que, sobretot, està planificant com reedistribuirà els conductors i els vehicles un cop deixin d'operar a la línia. Les companyies tenen set autocars i 15 conductors que fan el trajecte, però Castellà posa quatre autocars de la seva flota i personal de la plantilla com a reforç en les hores punta i per poder donar servei al gran nombre d'usuaris que es desplacen en bus, sobretot a primera hora del matí.

"A Transports Castellà, tenim un seguit de recursos que ara destinem a la línia de Manresa a Barcelona i per això haurem de fer una reestructuració. No preveiem acomiadar ningú, sinó distribuir els conductors que tenim fent el trajecte", explica el director d'explotació, Ricard Costa. A part, també hauran de destinar els quatre autocars a altres serveis.

El responsable de Castellà assegura que amb l'activitat diària de l'empresa es "podrà destinar tot aquests recursos a altres tasques". La companyia de transports explota diverses línies al Bages i en poblacions de les comarques de l'Anoia i el Moianès, a part d'oferir transport escolar i urbà.

Costa reconeix que la sentència suposa un petit revés per a l'empresa i mostra el seu descontent per la decisió del Tribunal Suprem.

Julià i Alsina Graells també hauran d'estudiar què faran amb els autocars que posen ara a disposició de la línia Manresa-Barcelona, però en tot cas l'afectació en aquestes dues empreses és menor, ja que qui assumeix l'esforç d'incrementar el nombre d'efectius davant la gran afluència d'usuaris és Transports Castellà. Aquest diari ha intentat contactar amb els responsables de Julià -la companyia que lidera la UTE-, però no ha estat possible.

També hi ha certa inquietud per saber la data en què l'Hispano Igualadina assumirà la línia. La sentència dóna un termini de tres mesos perquè se'n faci càrrec, però el responsable de Castellà assegura que encara no s'ha anunciat quan hi haurà el canvi d'adjudicació. De moment, el servei s'ofereix amb normalitat.