El període mitjà en el què l´Ajuntament de Manresa ha pagat les seves factures durant el darrer trimestre ha estat de 75 dies, una xifra que excedeix amb escreix la legalment establerta, segons recull el darrer informe trimestral de tresoreria per controlar la morositat municipal.

Això suposa que hi ha hagut un nou pas enrera després que en l´anterior informe -el del trimestre de l´1 d´octubre al 31 de desembre del 2015- l´Ajuntament aconseguís el millor resultat registrat dels tretze trimestres anteriors analitzats per aquest diari: es van pagar el 54% de les factures fora del període legal.

En el darrer informe aquest percentatge s´ha elevat fins al 83%, corresponent a 2.632 factures d´un total de 3.178. El resultat és que del juliol de l´any 2012 fins ara la gran majoria de trimestres han estat a l´entorn del 90% les factures abonades amb retard i només s´han produït algunes excepcions.

El darrer trimestre del 2014 el percentatge va baixar fins al 58%, però va tornar a pujar fins al 90% el trimestres següent. Des de llavors, l´informe del tercer i quart trimestres de l´any passat dibuixaven un panorama a la baixa que el primer trimestre del 2016 s´ha encarregat de desmentir.

Si la gràfica hagués reflexat un percentatge a l´entorn del 50% s´hauria dibuixat una tendència que no tindria res a veure amb la situació que ha estat la tònica general des del juliol del 2012.

Però no ha estat així i l´informe mostra que dels 8,5 milions d´euros que sumen el total d´ordres de pagament realitzades per l´Ajuntament de Manresa, 7 milions d´euros es van abonar fora del termini legalment establert i només 1,5 milions plenament dintre de termini. En percentatge són, respectivament, un 82% i un 18%.