El grup parlamentari de Junts pel Sí ha entrat al registre del Parlament de Catalunya una proposta de resolució en la qual es reclama al Ministeri de Foment que es portin a terme «les obres de reforma de l'estació de Renfe de Manresa consistents en la remodelació de l'accessibilitat a l'edifici de viatgers, que implicarà l'eliminació de les barreres arquitectòniques i la instal·lació d'ascensor, més obres en les andanes i en el vestíbul». A més a més, es demana presentar «una proposta de serveis ferroviaris entre Manresa i Barcelona que redueixi el temps de viatge per sota de l'hora».

Els diputats de Junts pel Sí David Bonvehí i Adriana Delgado, signants d'aquesta iniciativa, han recordat que les obres d'accessibilitat de l'edifici de viatgers de l'estació de Renfe de Manresa havien d'estar enllestides el 2015 i no es van portar a terme. Actualment, per anar d'una andana a l'altra s'ha de fer per unes escales i un passadís subterrani o bé travessant les vies per un pas que ja hi ha adequat però que no és cap garantia de seguretat i que, a més a més, queda apartat de l'estació. «Amb aquesta situació, l'estació del Nord de Manresa pràcticament impedeix que les persones amb mobilitat reduïda la puguin utilitzar», han explicat els diputats.

De fet, Renfe ha licitat algunes actuacions de millora a l'estació de Manresa, després que «en els tres darrers anys hagi entrat una partida en els pressupostos de l'Estat que no s'ha acabat d'executar mai». Juntament amb Manresa, la companyia ferroviària també ha licitat actuacions de millora en dotze estacions més de Catalunya, concretament de La Garriga, Les Franqueses, Mollet Santa Rosa, Santa Perpètua, Blanes, Cabrera de Mar, Llinars del Vallès, La Granada, Montgat, Martorell, Molins de Rei i Montcada Reixac-Manresa.

«El trajecte ferroviari ha de ser mllorat»

La societat civil manresana i bagenca, a part de les obres de millora en dita estació, ha reclamat una millor mobilitat ferroviària entre Manresa i Barcelona. «El trajecte ferroviari ha de ser millorat perquè el tren sigui un mitjà de transport bàsic pels habitants de Manresa i la comarca», han explicat Bonvehí i Delgado, els quals reclamen que «el temps de trajecte entre Barcelona i Manresa sigui menys d'una hora».