Els canvis introduïts en el servei de bus entre Manresa i Barcelona que aquest dilluns s´estrenaven no han tingut un efecte balsàmic en els emprenyadíssims usuaris. Però l´empresa concessionària ha estat prou astuta perquè tampoc fos un desastre. Hispano Igualadina, del grup Monbus, argumenta que no només se cenyeix als termes de la concessió sinó que els millora.

Els viatgers, però, aquest dilluns van fer servir el seu dret a queixar-se davant un fet que entenen que els perjudica: que s´opti per mig omplir a l´estació d´autobusos de Manresa dos vehicles i fer-los passar tots dos per la parada de Vall-daura en comptes que el que s´ompli a l´estació pugui marxar directament cap a destinació.

Aquets dilluns, un usuari ho resumia així: «Transports de la Generalitat ha decidit passejar als matins els viatgers de l´estació de busos». Un altre reblava: «17 minuts voltant per Manresa per anar a agafar 7 persones a Valldaura. No té més lògica que un bus buit anés a carregar a Valldaura i el de l´estació hagués sortit ple cap a Barcelona?».

No entenen que eliminar serveis directes, amb relació a horaris anteriors, i allargar la durada dels trajectes perquè no es pugui dir que els incompleixen siguin millores defensables.

Hi va haver queixes per no tenir accés al llibre de reclamacions, perquè conductors obrien portes del vehicle molt poc temps abans de l´hora de marxar -amb l´inevitable retard-, alguns retards sobre els nous horaris i, sobretot, una pregunta: «si sortim 10 minuts abans per arribar a la mateixa hora, on és la millora?».

Els usuaris se senten captius, perquè ni la Renfe ni els Ferrocarrils de la Generalitat, ni la caríssima autopista ni la conflictiva C-55 són alternativa. «No dotar les comarques centrals de Catalunya d´unes bones condicions de mobilitat, és no dotar-les de condicions de vida dignes i acceptables», lamentava una usuària.