Promocionar els vins de la DO Pla de Bages i l'oferta cultural del territori és l'objectiu del conveni signat aquest migdia, a les instal·lacions del carrer del Balç, entre Enric Ticó, president dels Ferrocarrils; l'alcalde Manresa, Valentí Junyent, i Joan Soler, president de la DO Pla de Bages. L'eina per fer-ho serà l'Enotren, un nou producte dels Catalans dins de la marca Turistren, que inclourà el viatge en tren, l'entrada a espais d'interès i tiquets degustació de productes bagencs.

La presentació al carrer del Balç ha aplegat mig centenar de persones, que, després de la signatura del conveni, han fet ua visita pel vial medieval acabada amb un tast de vins de la DO Pla de Bages. Entre els presents, hi havia l'alcalde de Monistrol de Montserrat, Joan Miguel, i el del Consell Comarcal del Bages, Agustí Comas, i el gerent del Centre Internacional d'Espiritualitat Ignasiana i director de la Fundació Cova Sant Ignasi Manresa, Lluís Pagès.

Bitllets combinats

L'Enotren inclourà diferents bitllets combinats fent la reserva prèvia a través del web de Turistren (www.turistren.cat) o, si es prefereix, per mitjà del Centre d'Atenció al Client de la plaça d'Espanya. Són els següents: "Manresa viatja a l'època medieval", "Manresa universal, la ciutat de Sant Ignasi", "Manresa cor de Catalunya", "Les tines del Bages", "Els tresors de Mura", "Els cellers del Bages", "Cellers i caves d'Artés", "El Pla de Bages a cavall", "Montserrat i el cor de Catalunya" i "Descobreix el Pla de Bages". "Món Sant Benet" i "Museu de la Tècnica de Manresa", que ja formaven part del Turustren, s'han afegit a la marca Enotren.12.000 bitllets el 2016 i l'objectiu de doblar-los el 2017

Tant Junyent, com Ticó i Soler han celebrat que aquesta suma d'esforços permeti posar en valor més enllà de les nostres comarques la riquesa vitivinícola i cultural del Bages. Ticó ha destacat que el 2016 es van vendre 12.000 bitllets del Turistren, que va representar un 8% que l'any anterior, i que l'objectiu per al 2017 és doblar-los.