L'Ajuntament pagarà 300.000 euros a l'empresa que el 2006-2007 va fer les obres d'urbanització dels carrers de les Escodines i Sant Bartomeu i de la plaça Sant Ignasi. És una actuació que va generar controvèrsia perquè, un temps relativament curt després de donar-la per acabada, es va fer evident que era plena de nyaps. Moltes llambordes ballaven i en alguns trams el paviment presentava un avançat estat de deteriorament.

Segons ha pogut saber Regió7, la quantitat que pagarà el consistori a favor de l'entitat mercantil Cisteró SA (avui, Conservación de Viales y Asfaltos, SL), que li abonarà en dos anys, és fruit d'un conveni a dues bandes. Després d'un llarg contenciós, l'any passat el Tribunal Superior de Justicia de Catalunya va dictar sentència. En resum, deia que el procediment de resolució del contracte havia caducat i que calia iniciar de nou l'expedient de resolució. Davant d'això, les dues parts han decidit posar-se d'acord.

El conveni regula la resolució i liquidació definitiva del contracte, en el qual es preveu la valoració de l'obra pendent de certificar per 160.876,63 euros (IVA no inclòs) a favor del contractista. En el moment de calcular aquest import, s'ha tingut en compte l'oportuna deducció pels danys i perjudicis ocasionats a l'Ajuntament, que corresponen a l'obra defectuosa, enderrocs de part de l'obra ja executada i també costos d'honoraris de redacció dels projectes de reparació. A banda, incorpora la previsió de satisfer al contractista la revisió de preus, a la qual té dret segons el contracte, per 99.271,30 euros (IVA no inclòs).

El pagament d'aquestes dues quantitats, que sumen 260.147,93 euros, es preveu satisfer en tres terminis: 24.793,39 euros dins del mes de juliol del 2017; 117.677,27 euros abans del 31 de març del 2018, i 117.677,27 abans del 30 d'octubre del 2018. A aquestes quantitats s'hi afegirà l'IVA vigent en cada moment i els interessos de demora pactats en el conveni.

Els 300.000 euros, en números rodons i comptant que caldrà sumar-hi l'IVA, són menys que els 538.747,57 (al marge dels interessos de demora meritats fins al moment) que pretenia cobrar l'empresa abans d'arribar a l'acord: 404.229,66 relatius a obra executada i no pagada, més 134.517,91 en concepte de revisió de preus.

El dictamen sobre l'aprovació d'un expedient de modificació de diversos crèdits dins del pressupost municipal vigent, que es va aprovar amb quinze vots a favor i deu abstencions, incloïa la quantitat de 3.084,98 euros per complimentar una partida de 26.900 amb la qual va pagar la part corresponent a aquest any del conveni. En total, 29.984,98 euros.

L'any 2010, després de nombrosos endarreriments i defectes en l'execució de l'obra, l'Ajuntament va aprovar la resolució del contracte amb l'empresa adjudicatària, que va recórrer la decisió en via contenciosa. El 2012 es va resoldre judicialment en primera instància. El jutjat del contenciós va estimar correcta la resolució del contracte per incompliment del contractista i en va fixar la liquidació en 204.596,78 euros a favor de l'adjudicatari. Tant l'Ajuntament com el contractista van formular apel·lació davant el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya. L'Ajuntament volia fer compatible la resolució del contracte amb una penalització per demora, i l'empresa, cobrar més. El TSJC va dictar sentència el 2016.