El PSC lamenta, en un comunicat, que l'equip de govern de l'Ajuntament de Manresa hagi informat a veïns, comerciants i oposició sobre la proposta de modificació de la zona blava de Manresa quinze dies abans del ple en el qual es votarà la iniciativa. Una ampliació de les places d'aparcament de pagament a canvi de la reducció de la tarifa que consistori i EYSA, l'empresa concessionària, fa un any i mig que han negociat, segons detallen els socialistes.

«Volen que veïns, comerciants i partits avalem en 15 dies el que ells porten un any i mig negociant», diu el PSC. «Associacions de Veïns (ahir), grups municipals, associacions de comerciants i mitjans de comunicació (avui) acaben de ser informats de la proposta de quasi bé duplicar les places d'aparcament regulat amb parquímetres a la ciutat (515 més a les 668 actuals) a canvi d'una rebaixa del cost/hora per als usuaris que anirà entre 18 i 38 cèntims/hora d'estalvi, segons els sectors. La proposta del Govern es vol portar al Ple Municipal d'aquest mateix mes de maig».

Davant d'aquest fet, el president del Grup Municipal Socialista, Felip González, ha afirmat que «resulta com a mínim lamentable que el Govern demani l'aval de veïns, comerciants i de grups polítics en 15 dies a una proposta que l'equip de govern porta un any i mig negociant. Potser és temps suficient per a un 'no' interessat i probablement poc reflexionat com el que aquesta mateixa tarda ja ha emès un grup polític (fins i tot abans que la proposta arribés als mitjans de comunicació); però no és temps suficient com per facilitar un consens prou ampli com el que seria desitjable a una proposta o a altres d'alternatives que hi podria haver».

El posicionament del PSC «no serà precipitat com precipitada és la voluntat del govern d'aprovar-ho en uns pocs dies», ha explicat González. Intentar una rebaixa en el preu de l'actual concessió és un motiu lloable perquè és cert que el preu del minut d'aparcament en zona blava és molt elevat; però ho és, cal recordar-ho, perquè la concessió no només es va treure a concurs per gestionar la zona blava sinó també per construir un gran pàrquing i una plaça pública a la Reforma, i per gestionar el cost del servei municipal de grua.

«Ara, posats a renegociar amb l'actual concessionària, el govern ha presentat una proposta que el PSC volem estudiar amb deteniment, que volem contrastar amb les indicacions del Pla Municipal de Mobilitat que es va aprovar el 2011-12 (amb el vot gairebé unànime del Ple Municipal), i que no només ha d'analitzar l'ampliació que es preveu, sinó a on es preveu i a canvi de quines compensacions es preveu, que també han estat informades, però que ens cal avaluar amb més precisió».

Des de novembre de 2013 hi ha aprovada pel Ple de l'Ajuntament una proposició del PSC que fixava com a condició prèvia d'una futura ampliació de la zona blava que aquesta es fes amb el màxim consens.

Ara, la proposta és tot just a sobre de la taula i a parer del PSC «el que és segur és que no serà fàcil assolir aquest consens ampli necessari si es va amb presses a aprovar el que el Govern pot tenir molt clar que és molt adient, però que no serà factible sinó és assumida amb convenciment majoritari per la població més directament afectada».