El mercat setmanal dels dimarts del barri manreà de la Font dels Capellans tindrà en aquesta ocasió set parades dels alumnes de 5è i 6è de primària de les escoles Espill, La Salle, Joviat i Bages.

Els escolars hi participaran venent els productes que han fabricat al llarg del curs en el marc del projecte Cultura Emprenedora a l'Escola. Les parades són ubicades entre els carrers Sabadell i Fra Jacint Coma i Galí.

El projecte té com a finalitat treballar el foment de la cultura emprenedora en el cicle superior de l'educació primària, per desenvolupar els valors, hàbits i capacitats claus vinculades a l'emprenedoria.

Els continguts del projecte s'articulen a partir d'un treball real: la creació, organització, gestió i tancament d'una cooperativa de fabricació de productes, que comporta la sol·licitud d'un microcrèdit i la venda dels productes elaborats en una fira o mercat local. El 10% dels beneficis de les cooperatives es destinaran a una entitat sense ànim de lucre o ONG i la resta servirà per realitzar una activitat conjunta amb els alumnes de la classe.

Les cooperatives que aquest any vendran els seus productes al mercat són:

  • Ideart - Escola Joviat (24 alumnes)
  • Tots som un - Escola Joviat (24 alumnes)
  • Petits Artesans - Escola Joviat (25 alumnes)
  • Salletiva - La Salle Manresa (29 alumnes)
  • Unix - Escola Bages (25 alumnes)
  • Madet - Escola Bages (25 alumnes)
  • Factoria de la creativitat - Escola Espill (24 alumnes)

Visita de l'alcalde

A 2/4 d'11 del matí, les cooperatives rebran la visita de l'alcalde de Manresa, Valentí Junyent, i de les regidores d'Ocupació i Ensenyament, Cristina Cruz i Mercè Rosich.

Cultura Emprenedora a l'Escola és un projecte desenvolupat per l'Ajuntament de Manresa i impulsat des de la Diputació de Barcelona en el què participen alumnes de primària que aprenen a comercialitzar els productes que ells mateixos han creat, al llarg del curs, en el marc del projecte Cultura Emprenedora a l'Escola.

L'objectiu del projecte és fomentar la cultura emprenedora en el cicle superior d'educació primària per desenvolupar valors, hàbits i habilitats que capacitin les persones per impulsar projectes professionals i vitals.

Concretament, el projecte impulsat per l'Àrea de Desenvolupament Econòmic Local i la d'Educació de la Diputació de Barcelona aposta pel cooperativisme com a filosofia empresarial, per ser un model de gestió democràtica i en el qual la responsabilitat social és un criteri rector de l'activitat econòmica.

Projecte cooperatiu

Durant el curs, l'alumnat d'una aula crea, gestiona i tanca una cooperativa, procés que comporta constituir l'empresa, escollir el producte, dissenyar la imatge corporativa, fer difusió i comunicació del projecte, produir i vendre en un mercat local, aportar part dels beneficis a projectes d'interès social i avaluar la feina feta.

En un context creatiu i lúdic, els nens i nenes desenvolupen capacitats emprenedores mitjançant un aprenentatge transversal i, alhora, al mantenir contacte amb entitats i empreses del territori, l'escola s'integra a l'entorn.

De fet, el projecte és una estratègia local amb voluntat d'incorporar-se a les polítiques municipals i d'estendre'l i mantenir-lo a les escoles, de manera cada nou curs els nens i nenes participants al projecte canvien, però s'hi mantenen els centres educatius i se n'incorporen de nous.

Cultura emprenedora a l'escola es desenvolupa des del 2011, amb l'objectiu de fer-lo extensiu, progressivament, al conjunt de la província de Barcelona.