L'oposició de la Cambra de Comerç i la UBIC de Manresa que les atraccions de la fira de l'ExpoBages-Ascensió tornin als Trullols ha caigut com una dutxa d'aigua freda sobre l'empresariat d'aquest sector de la ciutat, que ha assegurat que l'èxit de la nova ubicació ha quedat demostrat i que pensa lluitar perquè es mantingui.

Xavier Padró, president de l'Associació d'Empresaris dels Trullols, ha expressat la «sorpresa» de l'entitat tant per la posició de la Cambra i de la UBIC com pels arguments esgrimits. També, perquè «al setembre vam mantenir una reunió amb la UBIC, els hi vam explicar i no hi van mostrar cap oposició». Padró ha explicat que l'associació d'empresaris fa anys que lluitava perquè els Trullols fossin l'alternativa triada davant dels inconvenients -tant de mobilitat com veïnals- que s'havien plantejat a la ubicació de les atraccions a l'avinguda de Francesc Macià.

Unes gestions que «ja van començar a l'època de l'alcalde Camprubí» i, al final, han donat el seu fruit, després de treballar amb intensitat l'augment de la freqüència del transport públic i la promoció.

Per aconseguir-ho, explica, també ha calgut vèncer la recança dels firaires, però com que «han vist que funcionava, han reconegut que s'havien equivocat i han volgut quedar-s'hi també aquest cap de setmana».

Padró ha convidat «tant la Cambra com la UBIC que parlin amb els firaires» per comprovar la seva satisfacció. «Però no és només això -afegeix-, s'ha aconseguit atreure més gent de la comarca, segons han explicat els mateixos firaires, i això no és només bo per als Trullols, sinó que ho és per al conjunt de la ciutat, perquè la dinamitza i la fa més atractiva».

Pel que fa a l'afirmació de la Cambra de Comerç que el trasllat de les atraccions als Trullols ha generat un impacte molt negatiu per al comerç del centre, Padró ha volgut recordar que els Trullols formen part de Manresa i que ells també són empresaris i comerciants, així que tant la Cambra com la UBIC haurien de vetllar pels interessos comercials de tota la ciutat. Sobretot si el veritable problema és que altres ciutats configurin ofertes comercials potents davant les quals Manresa ha de tenir capacitat no només de retenir compradors, sinó de generar-ne de nous. I posa com a exemple la campanya de captació de clients del Parc Vallès publicitant-se de forma atractiva a la ciutat.

Padró assegura que «continuarem lluitant i treballant per generar sinergies». Ha recordat que quan es va canviar l'Expo de lloc «també hi va haver queixes, però la solució no és queixar-se, sinó planificar i actuar».

L'associació empresarial remarca que ha dedicat molts esforços humans i econòmics a la promoció de la fira.