Aquest dimarts es va donar el tret de sortida a les obres de construcció de la rotonda de la Bonavista de Manresa. Uns treballs que, a banda de canviar la cara a un punt clau de la circulació pel centre de la ciutat, també obligarà a reformular durant els mesos que durin les obres el trànsit per la zona.

La primera jornada de talls de trànsit es va tancar, dimarts, sense grans col·lapses de vehicles en aquest punt de la ciutat, gràcies sobretot a la prudència de molts dels conductors a l'hora de fer front per primer cop a la nova manera com s'hauran de moure per la confluència entre la carretera de Vic i el passeig de Pere III.

A continuació repassem, per franges horàries, com es va desenvolupar la jornada.

08.45h

El pas d'un a dos carrils de la carretera de Vic es va notar des de primera hora com un dels espais més complicats de la reestructuració de l trànsit de la zona, donant peu a diverses cues intermitents.

11:15

A mig matí, les tanques de formigó pintades de groc, els cons i la resta de senyalització horitzontal i vertical van començar a demostrar que podien complir perfectament la seva feina, Ahir, a més, també van ajudar a regular el trànsit els agents de la Policia Local.

17h

Un dels espais que va causar més maldecaps als conductors va ser el carrer de Mossèn Jacint Verdaguer. Convertit en la única via per creuar la Bonavista en direcció de sortida de la ciutat, el vial va causar dubtes entre els qui no sabien si s'hi mantenien les places d'aparcament habituals o no.

18h

Malgrat evitar grans col·lapses, els carrers més propers a la zona 0 no es van salvar d'algunes repercussions. En alguns moments, carrers com el de Sant Cristòfol van nota un increment de la densitat dels vehicles.

20.30h

En general, la fluïdesa va marcar la jornada. Malgrat que en alguns llocs i moments del dia es van crear cues, en general, la primera jornada de l'operació Bonavista es va desenvolupar sense inconvenients notables.