El departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat va comunicar el gener passat l'inici de l'auditoria al servei de bus que ofereix l'empresa Hispano Igualadina, del grup Monbus, a la línia amb Barcelona precisant que «els resultats de l'auditoria estaran a la primavera».

Un cop traspassat el termini, Isidre Gavín, secretari d'Infraestructures i Mobilitat, ha explicat que podria estar llesta el setembre o l'octubre. L'auditoria encara és als serveis jurídics, que, de moment, no s'han pronunciat. Aquest seria l'escenari actual, mentre que el gener es preveia «presentar l'auditoria en un termini d'entre 4 i 6 mesos», amb la incorporació de propostes per revertir tots i cadascun dels aspectes deficients.

Els resultats de l'auditoria han de concretar, d'una banda, les mancances en el servei per prendre mesures de millora i, de l'altra, han de permetre determinar les responsabilitats que pot tenir l'operador per incompliment de les condicions de prestació del servei.

L'avaluació s'ha de dur a terme en tres fases: la detecció de possibles mancances dels serveis d'obligat compliment conforme al contracte de concessió d'aquesta línia a partir de les queixes registrades i d'eventuals expedients sancionadors en curs; l'avaluació des del punt de vista dels serveis realment oferts; i finalment l'estudi de les repercussions sobre els clients actuals i la seva percepció.

L'objectiu és implementar les millores estructurals necessàries una vegada analitzades les mancances i resoldre de manera immediata aquells aspectes que tinguin una solució ràpida.